Gå til innhold

Avsporingstråd - Problemer med radioøreklokker


Gjest

Anbefalte innlegg

Lager en ny tråd for det signaturen "H" posta:

 

"Når jeg bruker radioøreklokkene i gravemaskinen, så begynner de å skurre. Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre med det?"

 

 

Mitt tips er vel at det er noe annen elektronikk, evt. annen lyd med en litt for lik frekvens som forstyrrer. Har selv samme problemet med en forutlegger. (Takhengt Serigstad Flexifeed). Går helt greit når den ståt stille, sjøl om både kutting, bunnbelte og tverrbelte går - men når jeg kjører den fram/tilbake slår støyen fra løpekattene inn på radioen. Er vel fint lite å gjøre med det tror jeg, vanskelig å isolere bort slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Lager en ny tråd for det signaturen \&quot\;H\&quot\; posta:

 

\&quot\;Når jeg bruker radioøreklokkene i gravemaskinen, så begynner de å skurre. Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre med det?\&quot\;

 

 

Mitt tips er vel at det er noe annen elektronikk, evt. annen lyd med en litt for lik frekvens som forstyrrer. Har selv samme problemet med en forutlegger. (Takhengt Serigstad Flexifeed). Går helt greit når den ståt stille, sjøl om både kutting, bunnbelte og tverrbelte går - men når jeg kjører den fram/tilbake slår støyen fra løpekattene inn på radioen. Er vel fint lite å gjøre med det tror jeg, vanskelig å isolere bort slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Sprakingen kommer trolig fra dynamoen eller fra varmeviftemotoren. Hvis du slår av vifta, blir det da stille? Motoren kan ha slitte børster eller være for dårlig jordet. Hvis dynamoen er

feilkilden vil sprakingen variere med motorturtallet. I så fall kan dynamoen påmonteres en kondensator for å ta bort radiostøyen. Spør en \&quot\;gammel\&quot\; bilelektriker, de monterte mye kondensatorer for 20 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...