Gå til innhold

Utmarksbeite - Hyttetomter


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har ca100 daa utmark som ligger på toppen av ett fjell med fantastisk utsikt. Det er noe kuppert oppå der med noe fjell og blandet marklag. Har gått og fundert på å få brukt dette til noe i og med at jeg har for store dyr til å gå i dette området.

 

Etter å ha vært enda en tur oppå der i dag har jeg finni ut at mulighetene er små for at det skal bli noe dyrka mark oppå der ihvertfall.

Jeg bor mellom tre store alpinanlegg og resten av området er så turistvennlig som det kan få blitt.

Det går vei opp dit, som igjen går ut i sykkelstier og skiløyper om vinteren

Jeg lurer litt på mulighetene til å endre dette til hytteområde for så å dele av å selge det som hyttetomter. Noen som vet fremgangsmåten og eller har noen tips og triks i en sånn prosess?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg har ca100 daa utmark som ligger på toppen av ett fjell med fantastisk utsikt. Det er noe kuppert oppå der med noe fjell og blandet marklag. Har gått og fundert på å få brukt dette til noe i og med at jeg har for store dyr til å gå i dette området.

 

Etter å ha vært enda en tur oppå der i dag har jeg finni ut at mulighetene er små for at det skal bli noe dyrka mark oppå der ihvertfall.

Jeg bor mellom tre store alpinanlegg og resten av området er så turistvennlig som det kan få blitt.

Det går vei opp dit, som igjen går ut i sykkelstier og skiløyper om vinteren

Jeg lurer litt på mulighetene til å endre dette til hytteområde for så å dele av å selge det som hyttetomter. Noen som vet fremgangsmåten og eller har noen tips og triks i en sånn prosess?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Eventuelt gå til interessert utbygger, som kjøper området som det er for utbygging, så sant en får det regulert til formålet. Da kan du få en god slant for området, mens utbygger tar arbeid og risiko. Du kan eventuelt ta på deg arbeid i forbindelse med utbygging, og brøyting/vaktmestertjenester etter utbygging....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Takker for svar og god informasjon. Da skal jeg kontakte kommunen og høre hvordan mulighetene er for et sånt prosjekt. Det er litt dårlige tider i den kommunale økonomien om dagen så det er nok ikke umulig. Ser de andre hyttetomtene i området går for mellom 450.000 - 500.000.- m2 Da kommer vann og avløp i tillegg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...