Gå til innhold

Skal ta over gård!


Gjest

Anbefalte innlegg

Har et spørsmål når det gjeld å ta over gården. Jeg lurer på om du kan få noe tilskudd eller støtte når du gjør det. Har litt lyst å starte med saud eller geit i tillegg til melkeproduksjonen, og da hadde litt mer peng i lommeboka vært til god hjelp. Har bare så vidt hørt om dette. Hvor store beløp er det i så fall snakk om. Fins det en nettside hvor jeg kan finne mer info?

 

Odelsgutten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geiranimo_1

Har et spørsmål når det gjeld å ta over gården. Jeg lurer på om du kan få noe tilskudd eller støtte når du gjør det. Har litt lyst å starte med saud eller geit i tillegg til melkeproduksjonen, og da hadde litt mer peng i lommeboka vært til god hjelp. Har bare så vidt hørt om dette. Hvor store beløp er det i så fall snakk om. Fins det en nettside hvor jeg kan finne mer info?

 

Odelsgutten\;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåtass_1
Inovasjon Norge har visst en del gunstige ordninger i forbindelse med brukerskifte, spesielt når ny bruker er under 35 år. Vil anbefale deg å ta kontakt med kommunens landbrukskontor for info, ellers kan du sikkert sjekke på Innovasjon Norges nettsider.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svein.loeken

Et lite suplement til \&quot\;Blåtass\&quot\;:

Les mer her:

http://www.innovasjonnorge.no/Finansiering/Investeringer---tradisjonelt-landbruk---foretak/

Det står det bl.a at en del fylkes har spesielle tildelingsregler, og en kan klikke seg videre til dem.

I tillegg til tilskudd gjennom Innovasjon, har enkelte banker gunstig rente for nyetablerte. (Ihvertfall Gjensidige bank og Landkreditt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, jeg ble akkurat for sen til å søke. Fristen var 3 eller 5 år etter overdragelse den gangen. Har du et godt/nytt prosjekt, kan du få betydelige summer. Hør med kommunen!

Landkreditt bank har gustigere vilkår for \&quot\;unge bønder\&quot\;. For min del gjaldt dette i 3 år, men det er nå 10 år siden. Jeg fikk dessuten en del rabatt på kraftfor fra FK det første året. Du bør få med deg alt du kan av slike fordeler.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...