Gå til innhold

Leiekjøring


Gjest

Anbefalte innlegg

hei.

 

jeg har akkuratt kjøpt meg en jd 6830 pr. Og da jeg slutter på skolen til sommern har jeg tenkt å begyne med leikjøring. allt mulig av leiekjøring, men hva er det som det er mest etterspørsel etter da det gjelder leikjøring. hva burde jeg kjøpe av utstyr?? jeg har snøfreser og det som trengs til vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jd_6830_1

hei.

 

jeg har akkuratt kjøpt meg en jd 6830 pr. Og da jeg slutter på skolen til sommern har jeg tenkt å begyne med leikjøring. allt mulig av leiekjøring, men hva er det som det er mest etterspørsel etter da det gjelder leikjøring. hva burde jeg kjøpe av utstyr?? jeg har snøfreser og det som trengs til vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

hei

 

er i en lignende situasjon selv. jeg har ikke fått min 6830 pr enda, men satser på leiekjøring til sommeren. jeg har fast brøyting. og har andre inntekter, så har ikke noe press på meg til kjøring på sommerhalvåret. men har tenkt til å prøve å få til leiekjøring.

 

jeg tenker som så at får du til noe fast kjøring med en skikkelig dumperhenger så er det veldig bra. 6830 er ypperlig til transport.

da er du ikke avhengiv av været hele sommeren, og du har normalt sett ikke noe andre utgifter enn fett..

 

men landbrukskjøring kan og være fint, men du bør ha mange faste kunder så du vet du har nok inntjening. landbruksutstyr er også veldig dyrt.

 

jeg kunne selv tenke meg å drive med møkkjøring og røring. og kanskje slå grass om sommeren.

 

hvor bor du hen i landet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Lykke til folkens!!

Har vært i samme situasjon selv,Starta selv opp for ca 10 år siden.

Man har nok flere utgifter enn til fett!! Det er mye mann ikke tenker på i starten.Alt koster og skal betales.Så mitt råd til dere,er at dere må ta dere betalt! Det er dyrt og kjøre billig,selv om det frister for å komme inn på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

jd6630:

 

takk for det..

enig med deg, men virker håpløst å komme inn på noe slags marked nå. da må noen gi seg og man må få tilbud om å ta over.

 

noen tips ang å skaffe seg jobb??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Ikke for å være en festbrems, men er det ikke en ide å skaffe seg oppdrag FØR man kjøper en traktor til trekvart mill.?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Og så er det greit å ta med i regnestykket at du skal ha penger til overs til å bytte inn traktor og utstyr ved behov.

 

Dette tror jeg INGEN av disse unggutta noengang tenker på... før de står der med nedslitt utstyr, uten å ha satt noen penger i banken.

 

HVILKET BETYR at dere må starte på nytt om og om igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest larsen_1
skal en drive leiekjøring så for gudsskyld ta dere godt betalt så dere har igjen noe for jobben, ikke bare så det dekker diesel og leasing. kjør ikke me traktorene deres for at det er gøy.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

hei

 

jeg har leiekjøring på vårparten, men om sommeren har jeg foreløpig ikke noe å bruke traktoren til. men den skal gå i vedkjøring store deler av høsten. på vinteren har jeg kommunal brøyting.

så traktoren tjener jeg greit med penger på i året iom jeg har andre inntektskilder også. men ønsket er egentlig å leve av kun traktor og redskap. men er nok ett stykke frem.

 

og kommer til å ta det jeg trenger på prissiden, jobber ikke fordi det er gøy å kjøre traktor. det stadiet er jeg egentlig ferdig med.

har bygd meg opp jeg og. har desverre ikke noen rik onkel i amerika jeg heller. eneste vei for å tjene penger er nok og jobbe og slite.hehe

 

men driver ikke med dette kun fordi jeg liker å kjøre traktor, det er nok helheten med å drive sitt eget firma og få det til å gå rundt, og over tid merke fremgang og investere sakte men sikkert. og sette seg mål hele tiden og jogge tålmodig mot de. med tålmodighet og pågangsmot tror jeg man kommer langt.

 

og som \&quot\;gjest\&quot\; er inne på trenger man nok litt økonomisk sans. dette får man uansett erfaring på.

og sette av litt av overskuddet på sparekontoen har jeg hele tiden gjort. må være på den sikre siden, de pengene trenger man i tilfellene der uforutsette problemer dukker opp, ved bytte av traktor o.l, eller hvis man plutselig får lite å gjøre.

 

er også viktig å se sin egen begrensning, slik at man ikke jobber seg tom, og må sykmelde seg. det er en selvstendigs verste mareritt.....

 

det krever mye å være selvstendig, og det er nok derfor det er mye døgnfluer ute og går også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonym
Hei, er i akkuratt samme situasjon sjøl no. skal starte serriøst med leiekjøring, har en Valtra med 95HK på garden no. men driver og vurdere og kjøpe meg en Deutz på 130HK no som jeg skal starte serriøst, er dette lurt? eller burde jeg klare meg med den traktoren jeg har no? er det lettere og få seg arbeid med en større traktor?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...