Gå til innhold

Strømgjerde


Gjest

Anbefalte innlegg

Hadde mye problemer med strømgjerde i fjor, og valgte i år og gå for alu.tråd, for å slippe å måtte styre så mye der det er brudd(enklere å se).

Dette funket fint en uke med 9000 volt på gjerde, men nå er det ikke strøm på gjerde(1000v)

 

Har det ett kraftig delaval apparat, og når jeg tar på jordingsspydene , så får jeg ett relativt kraftig strømstøt. Dette tyder vel på at jordingen ikke er tilstrekkelig? Jeg har satt i 3 galvaniserte jordspyd, og 3-4 vanlig jernstenger jeg hadde på gården. MÅ alt til jordingen være galvanisert av det som skal i jorden? Har det noe og si om tråden mellom jordspydene kommer borti gress og andre ting? Og hvor mange jordspyd sånn ca er det vanlig å ha pr 1000m feks? Bor på heia og vi sliter lite med tørke:)

 

Håper på svar ifra en som ikke er verdensmester på elektrisitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alex_1
Har nå fått meg nytt apparat for å utelukke at det er feilen. Satte 3 av spydene i ett myrhull med mye vann. Har avstanden mellom jordingsinntaket på apparatet og spydene noe og si?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Her har du noen tips bakover i brosjyren, som bør kunne hjelpe litt:http://np.netpublicator.com/netpublication/n35622698
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...