Gå til innhold

Føre timer etter tabbe?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Kom i skade for å rive i filler en rundball når jeg henta på fredag. Dette skapte selvsagt mye ekstra-arbeid, da denne måtte lempes opp i snøskuffe med høygaffel... Bonden er fult klar over det, og jeg fikk til å fôre med rundballen like vell.

Spørsmålet er; skal jeg føre timer på slikt arbeid som jeg har forårsaket selv?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Høres ut som du har samvittighet, og det kan jeg garantere at arbeidsgivere nå og i framtiden kommer til å sette pris på. Av og til tror jeg vi bønder må tåle å betale for unødig timeforbruk (opplæring eller erfaringer),men blir det samling gjentakelse ville kanskje en fast pris pr stell være riktig. Dialog med bonden er nok mest riktig. Jeg sier at mine avløsere skal skrive hele og halve timer, men må selv følge med på på når de kan runde opp 15 minutter eller må trekke av femten minutter. Hvis de alltid runder opp kan de like gjerne stå igjen og feie eller rydde litt hver gang. (De er alltid minst 2 timer om gangen)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Det er engangstilfelle ja... \;-) skriver heller ikke flere timer enn jeg bruker, men er nøye og steller kyrne godt. Men skal jeg skrive timer på selvforskyldt merarbeid??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ja det syns jeg du skal. Alle må regne med at folk kan vere uheldige og gjøre en tabbe. Sånn er det overalt i arbeidslivet. Gjør man en feil på arbeid som ikke er en bevisst eller svært klandreverdig forseelse så skal man jo aldri betale for merkostnader det gir bedriften. Da kunne jo ingen ha turt å vert i arbeid.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...