Gå til innhold

Mørkeblått, hva nå, norske bonde?


Gjest

Anbefalte innlegg

Det går mot ei mørkeblå regjering, med noen yterst vage landbruks-løfter fra Krf. som støtteparti.

Hva kan vi vente oss?

Mordernisering elller rasering?

Muligheter for den flinke og offangsive, eller smalhans for alle?

Eller blir hverdagen som før, når alt kommer til alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi vil se en reduksjon i både tollvern og statelige overføringer, Krf sikret et fortsatt forhandlingsinstitutt med staten.

Så er det bare å vente å se hvor kuttene kommer, håper mye blir i den offentlige forvaltningen. Vi vil vel også se et løft i konsesjonene innen husdyrhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindretallsregjering er vel like bra som å satse på at krf skal redde oss tror jeg. Nå må de faktisk finne støtte for sakene sine andre steder. Og støtte for rasering av landbruket finner de neppe hos V og KRF. Så jeg tror faktisk ikke det blir den helt enorme forskjellen. Tross alt, der andre land har en politikk der høyre og venstre står 10 mil fra hverandre, så er det kanskje ikke mer enn 1 mil mellom her i Norge. Det er klare forskjeller, men mindre radikale enn andre plasser. Så å tro at landbruket blir rasert, det kjøper jeg ikke. Men jeg tror heller ikke det blir satset så veldig hardt på det. Og siste året før valget så tør ingen av partiene å ta tak i de store tunge sakene, som landbruket er, i frykt for å røre for mye i velgergryta. De største endringene kommer nok i 2014 og 2015. Historien tilsier vel uansett at denne regjeringen ikke blir sittende lenger enn 4 år. Så håper jeg teorien slår til.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...