Gå til innhold

Forhandlere svarer ikke....


Jensb_1

Anbefalte innlegg

Jeg har følgende erfaringer med A-K Maskin: For noen år siden skulle jeg bestille noen deler der, den gangen og 2-3 ganger etterpå fikk jeg snakka med folk der på telefonen, men deler kom det aldri. Heldigvis kunne FK skaffe meg de delene jeg trengte den gangen...

 

I fjor skulle jeg ha tilbud på 1 stk gjødselport m/fastmontert pumpe, da fikk jeg også snakka med selger der EN gang. Men tilbudet kom aldri, og han svarte ikke på senere henvendelser. Vel, der tapte han et salg på ca 140.000 eks mva..... (Fikk veil. priser direkte hos Reime)

 

Nå er nyfjøset under bygging, men jeg valgte A-K og Reime bort som aktuelle leverandører på port og pumpe pga dette.

 

Jeg har også prøvd å få tilbud fra dem på en Orkel T85, og har sendt mail to ganger, men det er stille som i grava... Egentlig like greit, det er ikke lurt å handle der dem knapt vil selge noe nytt, da sitter man i saksa den gangen man skal ha reservedeler.

 

Er dette en "gjengs" holdning/fremferd i hele A-K systemet, eller er det bare på denne avdelinga?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Her i distriktet er det nok stikk motsatt, skulle kjøpe såmaskin i fjor og var interessert i FKs Kveneland Accord maskin. Snakka med dem flere ganger på telefon og purra på mail, men fikk ikke tilbud. Hos AK derimot fant de en maskin vi kunne reise å se på og tilbud kom kun dager etter forespørsel.

Så her er det nok veldig avhengig av hvem som jobber på den enkelte avdeling tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Er vel med maskinleverandørar som me andre folk, det er veldig personavhengig. Trur neppe det står i stillingsinnstruksane til AK at folk skal gi blaffen i å yta service. Eg er kunde hos Eik-senteret når det gjeld traktor, men er litt innom AK på innandørsmekanisering og redskaper. Opplever at dei på Eik-senteret sjeldan ringer opp igjen når dei seier dei skal, og er ikkje så veldig imponert over servicen. Når eg har hatt med den lokale AK-forhandlaren å gjera har dei alltid tatt tak i det eg har spurt om, og seier dei at dei skal ringja opp igjen, så gjer dei det. Felleskjøpet har eg inntrykk av er meir opptekne av hundamat, rideutstyr og hageredskap enn å hjelpa bønder. Så dersom det nokon gong blir blå traktor her på bruket (noko som eigentleg ikkje burde vere noko tema, då eg aldri har hatt sansen for New Holland/Case) så er det eine og åleine på grunn av super oppfølging frå forhandlaren. Så eg trur ikkje at det er ein felles AK-politikk med &quot\;gi blaffen&quot\; holdning.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

For egen del handler det mest om skogsprodukter, og da ofte om AB Landbruk.

Har alltid fått god service der, som kan de produkter de selger,

Ellers når det gjelder Dalen og Igland så ringer jeg disse direkte, går aldrig via Eik, Fk eller AK.

 

Tror nok som flere her at det varierer med personalet, slik at det kan være veldig forskjellig fra sted til sted, innom disse kjedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Dette handler ikke om AK eller andre kjeder for den saks skyld, men om personlige egenskaper. Selv hadde jeg tilsvarende dårlig erfaring (selgere som ikke vil selge) med FK for noen år siden, og har hatt det med et par selvstående bedrifter også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...