Gå til innhold

Gårdsbil


Gjest

Anbefalte innlegg

vurdere å kjøpe meg gårdsbil,, skal man kjøpe nytt lease eller lån da, eller heller gå for brukt bil 3-4 år gammel..

tenker litt på nissan pathfinder eller mitsubishi L 200, noen som har anbefalinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har kjørt L200 i mange år, først en -91mod og de senere årene en 01-mod. Begge doublecab, den første med bakseter og den andre med grind bak framsetene. Veldig lite tull med begge bilene, i allefall mens de er forholdsvis nye. Har endt opp med å koste på begge to alt for mye. Tok bakluka på 01-modellen i dag på holka, er vel en av to ganger jeg kan huske at jeg har mista grepet med en av disse.

 

Jeg er derimot på vei bort fra konseptet pickup. For min del ender platten opp som en lagringsplass for skrot og drit. Pickup med hardtop er en dårlig mellomløsning, du har tak men fortsatt er det ikke 100% tett og tilgangen er som regel dårlig. Jeg ender antakelig opp på nyere pajero eller transporter. Pajero fordi jeg har sansen for Mitsubishi og god erfaring med disse, men heller litt mot Transporter pga plassen baki.

 

Pathfinder'n hører jeg de sier har en &quot\;jukse 4wd&quot\; uten at jeg vet hva som legges i dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torx_1

Har selv en eldre L200, det er jo helt greit, men kjølesystem, starter dynamo m.m. er gjenganger. Er bilmekaniker, og har skrudd på mye forskjellig. Er selv mest fornøyd med VW, selv om firhjulstrekken til transporter ikke er like god som hiace. Det tar den inn på komfort og drivstofføkonomi m.m. Hiace og Land Cruiser er meget holdbart, men rust er et stooort problem. Vi driver med antirustbehandling, og nesten alle rammebiler (L200,Hilux,Navara, m.m.) sliter med rust. Når det er sagt så er alle nye biler som ikke har blitt antirustbehandlet i faresonen når det gjelder rust. Sjekk det, ved ny og bruktbilhandel. En gjenganger er at ved nybilkjøp sier selger at &quot\;bilen har rustgaranti i 5 år, eller 12 år&quot\; alt ettersom.. Men den er stort sett mot gjennomrusting.. Det skjer ikke på 5-12 år, men rustskader... JA.

 

 

Motormessig er det vel ganske brukbart jevnt over. Skal du trekke tung henger? Hvor bra 4wd trenger du? Lavserie? Drivstofføkonomi? Plass innvendig og utv?

 

Helt enig med Jon Bonde ang planet, det er en middelsløsning med topp, da har du et utett lasterom med liten plass. Har du ikke topp, jeg tok av min i sinne etter å ha glemt ei jakke baki der som ble grønn.... Så kan du jo faktisk lesse en vedpall, en storsekk med kunstgjødsel eller kraftfor m.m. DA er det kjekt med plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en -95 Chevrolet pick-up som gardsbil. Helt genial til mitt bruk, bare less på eller etter og ingenting stopper deg. (nesten)

Har trekk på planet som er stramt og fint så en slipper å få fullt plan med snø, kan rulles opp ved behov.

Og så er det ingen bakdel at det er litt grov grom lyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apple_farmer_1
Jeg slår gjerne et slag for Pajero. 92-modellen ble erstattet med en 08-modell for litt over ett år siden og jeg angrer ikke (enda). Det er plass til mye baki der også (samler seg opp litt rot), men skal jeg ha med en storsekk eller en pall fra FK så blir det henger. Ingen ulempe at setene følger med og kan settes inn for en stadig billigere penge etter som tiden går, og da blir det plutselig en god 5/7 seter. Pajero har skikkelig 4WD med lavserie og sperrer, men det er klart at om du setter deg fast i lavserie med alle sperrer innkoblet så har du bruk for traktor for å komme deg løs igjen... Hvis du ikke skaffer deg vinsj da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...