Gå til innhold

framkomlighet


Gjest

Anbefalte innlegg

Kjører selv Audi A4 1.9 tdi quattro, kjempe fornøyd med den på vinterføre. Helt suveren i bratte å glatte motbakker, bare å trøpå og det går oppover :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er så fantastisk med landcruiser? Hiace følelse når du kommer inn i bilen, harde vonde seter, sluker diesel. Så må du overhale eller skifte motor rundt 100-150 tusen km. Men smaken er som baken.... Hadde mye heller ville hatt pajero
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navara_1

Hvis du virkelig vil ta deg fram, er det bakkeklaring lavgir og diff.sperre som gjelder. Merke blir mer viktig når du skal se på komfort og kostnad.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel si meg enig i at Subaru 4wd system er enestående,

torsen systemt blant annet Audi bruker er også fint, bilen blir silkemyk å kjøre.

 

For litt tyngre bruk og offroad har hjulstørrelse mye å si,

og ved henger kjøring betyr motor/tyngde/drivverk mye.

Som beskrevet av liksombonde, så vil enkelte 4wd med solid kasse,

bli litt stive, og ikke så lettkjørte som biler med permanent 4wd,

alla Subaru, Torsen, Haldex osv.

 

Perfekt bil for alt finnes vel ikke :)

Har derfor selv Subaru til kona og en stor V8 PickUp selv.

Fin løsning for meg :)

 

Lykke til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

At lette biler tar seg fram bedre enn tunge biler, det gjelder bare på sommerføre. Er det vinterføre så er det en ting som gjelder, og det er å få marktrykk...... Derfor løfter man boggien på lastebiler når det er glatt. En lett bil må derfor tynges ned skal den klare å dra de samme tilhengerne opp bratte bakker som en tyngre bil.

Apropos Nissan, så er X-trail en bil som ikke fortjener å tas med i en diskusjon om firehjulstrekkere. Den er alt for høyt gearet, og den har ikke lavserie. Så den blir alt for svak på både 1. gear og revers til å kjøre på noe annet enn vanlig veg! Jeg har prøvd å kjøre en tung båthenger med den, og jeg måtte slure clutch så det luktet brent for å ta meg opp fra brygga igjen. Når bilen har 6 trinns gearkasse, så mener jeg det er idiotisk at ikke 1. gearet er ekstra lavt, da hadde ikke behovet for lavserie vært så stort!

 

Når bilen har 6-trinns

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...