Gjest Anonym Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Har en 1988 Fendt Farmer 306 LSA som ryker fælt ved belastning. Traktoren har gått 5800 timer. Har ikke hatt den så lenge så jeg vet ikke om den er oppskrudd. Har skiftet begge luftfilterene. Den er også noe tungstartet. Forslag til utbedring mottas med takk:-) Fint om noen skriver litt om viktig vedlikehold på denne modellen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tracker_1 Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Først må du fortelle oss hvilken farge det er på røyken, da får du sikkert gode svar\;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Henke_1 Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Toppakning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest oddski_1 Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Turbo? Hvit, grå eller svart røyk? Trekker den dårlig(-ere enn før?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Har en 1988 Fendt Farmer 306 LSA som ryker fælt ved belastning. Traktoren har gått 5800 timer. Har ikke hatt den så lenge så jeg vet ikke om den er oppskrudd. Har skiftet begge luftfilterene. Den er også noe tungstartet. Forslag til utbedring mottas med takk:-) Fint om noen skriver litt om viktig vedlikehold på denne modellen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Har hatt samme problem. Oljelekkasje i turbo årsak. Traktoren ble veldig lettstartet og sluttet å ryke. Bytteturbo kostet ca 7000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Denne traktoren ble ikke levert med turbo. Dersom det er turbo, så er det ettermontert. Mye røyk og dårlig drag er en verkstedjobb. Det går ikke over av seg selv. Hvor bor du? det finnes superflinke "\;gammel-fendt"\;mekanikere rundt om i landet som kan gi gode råd. Bor du nær en sånn person er du heldig... Treg starter skyldes kanskje at starteren er full av kløtsj-støv. Ny starter går enormt mye fortere rundt. Jeg tror den koster ca 3000 kr på eiksenteret. To tips vedrørende stell og vedlikehold: Aldri fyll GL-5 (hypoid) på girboksen. Det spiser synkro-ringer. GL 4 er bra. F.eks FK spesial S, eller Shell getreibeöl. Hypoid kun på framaksel og sluttdrev. Husk at dieselpumpa skal ha oljepåfylling med jevne mellomrom. (i alle fall er det sånn på 86-mod) Prøv å få tak i en instruksjonsbok og verkstedhåndbok. se f.eks www.usv.dk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar