Jensb_1 Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Mener jeg har sett en tråd her hvor det sto noe om at man ikke kunne fylle olje opp til riktig nivå i hjulnavene, men finner ikke igjen tråden, så derfor spør jeg: Er det riktig at man ikke bør fylle til "rett" nivå? Dette gjelder en Zetor 8540 med Zetor''''s egen framaksel, traktoren er gått litt over 2000 timer, og hjulnavene har vært tett inntil nå i vinter. Skifta olje på hele traktoren fjor høst, -da kom det bare ut 5-6 dl fra hvert av navene. Ifølge håndboka går det ca 1 liter på hver side, (jeg fyllte på nokså nøyaktig 1 liter på hvert), men etter knappe 200 timers kjøring har jeg fått lekkasje derfra. Så hva skal man tro, er det bare tilfeldig at det begynnte å lekke nå, eller bør jeg passe på å ikke fylle "nok" olje på dem når jeg får bytta tetninger? Og en annen ting, det er litt uklart for meg hvilken olje det skal være på dem, så jeg har fyllt på GL5-olje, SAE 80W-90. (Var GL5 som var der fra før). Burde jeg kanskje heller bare bruke GL4, f.eks. vanlig universal landbruksolje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tracker_1 Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Søkefunksjonen her på forumet er ubrukelig. Må nesten søke opp gamle tråder på Gooogle... Kanskje var det denne tråden du letet etter?\;-)====>\;>\;>\; http://www.gardsdrift.no/id/32665/viewtopic/2872/page/1#27325 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 17, 2012 Share Posted May 17, 2012 heisann lure på ein ting eg har også ein 8540 97 mod . hvilke olje skal eg ha på bakaksel / hydraulikk(felles) SAE 80W-90??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.