Gå til innhold

Elektrisk motorsagkjede-sliper?


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med elektrisk motorsagkjede-sliper? Bare å spenne fast saga å slipe? Eller er det bare plunder og heft?

 

Hilsen Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med elektrisk motorsagkjede-sliper? Bare å spenne fast saga å slipe? Eller er det bare plunder og heft?

 

Hilsen Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Eg har ein slik som eg festar til dremelten..

Men eg har og ein slik \&quot\;jigg\&quot\; som du festar på drillen og setter i skrustikka og den annbefalest........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest ameldal_1
Har selv en elektrisk kjedesliper fra Biltema, og den fungerer greit for å slipe motorsag kjeden, koster 299,- tror jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Peter_Harholt_1
Vil anbefale en halvautomatisk sliper som du får kjøpt hos logosol.no. Den er riktignok kostbar, men kjedet blir like godt som nytt, kanskje bedre. Den kan også slipe rytterne også, og den er veldig presis og nøyaktig. Jeg bruke den for å slipe kjeder til bla.a. minisagbruk og jeg er veldig godt fornøyd. Den går på 12v, kan derfor brukes hvor som helst.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har biltema-sliper, slipestift til dremelen, samt en \&quot\;skikkelig\&quot\; slipemaskin som er en kopi av oregon sin til mange lapper. Biltema-maskinen er ikke blitt startet en gang etter den siste kom i hus. Dremelen er rask og fin til å bare pusse over kjedet når det ikke biter skikkelig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

har nettopp bestilt meg en

Elektrisk Sagkjede-sliper 85W på www.netthandelen.no

vist resultatet er bra så kommer jeg med en tilbakemelding på temaet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Anonym

Hei

 

Hvilken stasjonær kjedesliper anbefaler dere?

 

Jeg ser at Jula har Oregon sin, den ser bra ut og lite plastikk om jeg husker rett,men liten elmotor om det har noe å si..

 

Så har Logosol 1 liten og 1 stor kjedesliper.

Jeg tenkte på å kjøpe den store, den ser kraftig og god ut, mye stål, lite plastikk.

 

Jeg vil unngå billig ting og mye plastikk da det blir for spinkelt og unøyaktig...

 

Noen som bruker kjedesliper mye og kan gi meg noen tips og råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...