Gå til innhold

treplan på gammel traktor


Gjest

Anbefalte innlegg

holder på å pusse opp en gammel ombygget tohjulstraktor, er plan fremme på den, skal ha plan i tre på den, meeeeen hvilken treslag kan jeg bruke til det? det skal lakkes blankt . . . . noen ideer???
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eide'n_1
holder på å pusse opp en gammel ombygget tohjulstraktor, er plan fremme på den, skal ha plan i tre på den, meeeeen hvilken treslag kan jeg bruke til det? det skal lakkes blankt . . . . noen ideer???
Lenke til kommentar
Del på andre sider

å ja, trodde det var noe du skulle bruke jeg...

Hvis du har tilgang på eik er jo det flott, bruk en treolje vått-i-vått da kanskje? Men skal du ha det hvitt må du vel over på noe annet enn eik. Bjørk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si du ikkje skall bruke den aktivt kan du velge sjølv ka treslag du går for. med et strøk eller to med beis kan du få fargen fra det treslage du vill, tar du så tre lag med lakk vil du få et fint resultat. trur eg sjølv hadde gått for 21mm terassebord, si det er grei pris og lett tilgjengelig, skall du gjer det skikkelig er lerk et godt valg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eide'n_1

bjørk ekke dumt nei :) det er veldig lyst :) jeg skal ha LYST tre med lakk på liksom...

 

terrasse bord er uaktuelt pga imprigneringen :)

 

skal bli STRØKENT liksom, ALLE dere er syre badet og plukket i fille biter, så lakkert helt opp igjen, mye arbeid, men den kommer til å bl veldig fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er bedre å pakke bjørka i småsekk og kjøre den til byen å selge da :-)

Grana er jo også ganske lys når den er helt fersk, men gulner/mørkner raskt uten behandling. Du får legge ut et bilde når du er ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...