Gå til innhold

Sønnak powerline batteri


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med Sønnak powerline batteri? Tenkte å kjøpe et som heter SA 1000, med 100ah og 900A startstrøm. Selgeren mente at det skulle være vel så god som et Maxima eller Optima batteri. Batteriet skal i en Valtra 900 turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oeha_1
Noen som har erfaring med Sønnak powerline batteri? Tenkte å kjøpe et som heter SA 1000, med 100ah og 900A startstrøm. Selgeren mente at det skulle være vel så god som et Maxima eller Optima batteri. Batteriet skal i en Valtra 900 turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Joda, de gir sikkert god fart på startmotoren, men de varer sjelden noe lengre enn 1-2 år før de må byttes igjen. Og de tåler ikke utlading, da er de ødelagt. Snakker av erfaring, har kastet et titalls Sønnak batteri de siste 5 årene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Når du har kasta 2 batteri i året i 5 år, hvorfor ikke prøve noen andre?

ctek har gode ladere som tar vare på batteriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
ab: Jo, kjører med Bosch og Varta nå på de maskinene jeg har. Har ikke brukt alle de batteriene bare på èn maskin :-) Har gode erfaringer så langt, uten Ctek lader \;-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oeha_1
Har hatt god erfaring med optima-batteri, men nå lurte jeg på om Sønnak sitt powerline-batteri kunne være noe å prøve. Det er ikke et gelebatteri, men et syrebatteri med svamp i. Hadde ikke hørt om noe sånt før, så derfor lurte jeg på om noen hadde erfaring med et slikt et.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Sett i Maxxima ellr Optima i den Valtraen. Det er så inn i helv@£$}@¤%&amp\;##\&quot\; trangt rundt originalbatteriet på små-valtraer at det er kul umulig å få kontrollert væska på det. Optima el maxxima batteriet er adskillig mindre så det er lettere å få på plass, og har ikke etterfylling.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Optima batterier fungerer bra, spesielt til start av dieselmotorer som du må ha litt fart på. Er de i orden starter de jo stort sett med en gang. Men hvis du plundrer med dieseltilførselen, og driver og kinner på starteren så går det ganske fort tomt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Et optima batteri er og blir best=) vi har latt batteriet stått i tre-fire år bruker det nesten hver dag det starter det meste. har en valmet 840 skogsmaskin 24v optima batteriet starter den å.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Eg har gode erfaringer med Sønnak Powerline. Har 2 stk. på min MF 382 som fungerer utmerket. Dei har vore i bruk i 8-9 år nå. Veit om fleire Powerline som er eldre og fungerer. Har også Optima og Maxxima batterier i andre kjøretøy. Desse gjev som før skrive utruleg fart på startaren. Ulempa er høg pris, samt at dei er nesten umoglege å få strøm på at om dei blir totalt utlada.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Det stemmer at Optima og Maxxima er vanskelige å få til å \&quot\;ta\&quot\; lading hvis de er blitt helt tomme. Men det er bare å sette laderen på 24 volt noen minutter, så kommer det i gang.

(Noen minutter kan variere fra to til tjue, men det går. Prøv litt og litt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...