LilleBonde Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Hei! Noen som har erfaring med xenonkonvertering av atbeidslys? Altså IKKE komplett lykt men koverteringsett med ballaster og pærer som passer direkte i H3-sokkelen. Lurer litt på hvordan lysbildet blir når xenonpæra sannsynligvis er noe lenger enn H3-pæra.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tracker_1 Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Monterte et slik H3 sett i 2 Hella Ultra Beam arbeidslys. Det ble et meget bra lys, og lysbilde. Har 4 lykter av samme type,(halogen), men de er ikke i nærheten av å lyse så bra. Største problemet er å få plass til xenonpæra som tar noe mer plass når man skal skru igjen lykta. Kjøpte mitt hos haugland.biz. Hva slags lykter skal du montere dette i ? Rune: Er det Hella lys på JD? Går det greit å få plass til pæra i disse lyktene, eller må de modifiseres litt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tracker_1 Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 LilleBonde: Da foreslår jeg at prøver å montere et slik sett i de orginale lyktene. Hvis det ikke går så kan du jo kjøpe deg 2 nye 6020- serie arb.lys i julegave til deg selv \;-) Disse vet vi jo nå at det er plass til xenonpæra i. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tracker_1 Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 Hei igjen! Vil anbefale deg 4300k, 35w. Jeg synes det gir et meget bra og behagelig lys å jobbe i. Settene som jeg har kjøpt hos haugland.biz ser ut til å være av god kvalitet. Jeg har 2 sett, ett i arb.lys bak, og ett i 1000m. foran på traktoren, da jeg kjører mye på vei. Jeg fikk feil på en ballast, men denne fikk jeg erstattet kostnadsfritt. Ballastene kan du sikkert og plassere under taket som Rune sier. Lykke til :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 23, 2009 Share Posted December 23, 2009 Husk at alle lykter som bruke etter vei skal være godkjent. Dvs at du ikke kan sette Xenon pærer i ordinære lykter. Disse vil gi mye strølys og blende møtende trafikk. Ser også mange som kjører med arvbeidslys både foran og bak på vei. Det er heller ikke tillatt. Godkjente lykter for Xenon skal være merket med: DC: Xenon nærlys DR: Xenon fjærnlys DC/R: Bi-Xenon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.