Gå til innhold

Frostvæske, fett og oljer fra Biltema - duger det?


Gjest

Anbefalte innlegg

Har nylig anskaffet meg en mf135 og tenker å klargjøre denne nå litt før vinteren virkelig kommer her. Lurer så på om biltemas olje, fett og frostvæske er greit nok å bruke eller burde jeg heller ta turen innom felleskjøpet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nylig anskaffet meg en mf135 og tenker å klargjøre denne nå litt før vinteren virkelig kommer her. Lurer så på om biltemas olje, fett og frostvæske er greit nok å bruke eller burde jeg heller ta turen innom felleskjøpet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olje og fett fra Biltema er Shell-produkter, så de kan du godt bruke. De er like så gode som de fra Statoil.

 

Hvem som lager frostvesken deres vet jeg ikke, men om du måler frysepunktet og det holder skulle det være greit.

Mulig de litt dyrere hindrer korusjon litt bedre.

 

Ser ingen grunn til å bruke \&quot\;premium-produkter\&quot\;, bedre å skifte olje en gang i året (minst annenhvert år).

Syns det er helt galskap at enkelte bilmerker sier at oljen deres holder i 50.000 km.

 

c\&quot\;,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullhill

etter som MF135 er en såpass gammel traktor ville jeg brukt mineralolje på den.

 

selv kjører jeg mobil 1 olje men biltema frostvæske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

oljen fra biltema er statoil olje så det er den samme oljen som fk har

så lenge den er likt spec på... en dyr olje er som regel bedre enn en billig olje... vist du skjønner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet nå ikke helt jeg. Audi sine 5 syl modeller samt 1.8 turbo, er kjent for å tikke allerede etter 5-6000 etter oljeskift. Mange kjøper dyre oljer fra castrol eller lignende, men bruker selv både fk og biltema si olje. Kan kjøre mye lenger før en får ventil tikking. Fk si d5 olje er en billig kvalitetsolje, og tror mange kaster bort mye penger på å kjøpe dyr olje i fancy 1 liter embalasje uten at olja nødbendigvis er mye bedre.....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Anonym

Hei.

Har i mange år nesten alltid brukt på ex BMW 730I 15 40 Mineral og en STP fru Jula. Mange har i dag nye merker stoler på va jeg har brukt i ca 20 år.

Har en 1,9L Diesel nå med 120Hk.

Frostveske forsvinner i Oljen i så liten mengde at oljen er mørk og pinnen har høyt oppe vann dråper oljedamp, slangen har tykk grøt.

Motoren forbrenner frostveske mister ikke efekt.

Reiner med betyr av med toppen.

Eller regelrett motorbytte mye og spare ofte.

Deler Arbeide himmel og hav.

 

Bygger en MB 124 300D 24V Marine skal brukes med volvo drev.

1,78:1 350Hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...