Gå til innhold

Snittevogn


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg driver å ser etter snittevogn. Hvilken skal man velge?

Den jeg har sett meg ut er JF ES 3500.

Noen om vet hvor stor traktor jeg bør ha for å dra den?

 

 

xXx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg driver å ser etter snittevogn. Hvilken skal man velge?

Den jeg har sett meg ut er JF ES 3500.

Noen om vet hvor stor traktor jeg bør ha for å dra den?

 

 

xXx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Kikker du etter ei snittevogn så finnes det bare en..... -JF. Har kjørt JF snittere siden -79 her på garden, -FC80, -800 og 850.

Fikk tak i en brukt ES2500 snittevogn for et par år siden. Den veier 4 tonn tom, kjører med en NH TM 140, noget justert. Den går fint, kjører til dels på veldig bratt jord og starter da med tom vogn der det er brattest.

Er det paddeflatt kan du nok kjøre en ES3500 med en 120Hk traktor, men er det motbakker hjem så blir ikke middagen så kald om du har en større en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Hei

Vi kjører med ei JF Es3500 og er kjempefornøyde med den. Første to årene brukte vi en NH Ts115 påmontert turbo og det gikk greit. Etter at vi kjøpte en NH Ts135a har den vært trekkraft til snittevogna. I gjennomsnitt kjører jeg nok 2km/t fortere med den i forhold til TS115. Men den gir da med Pto 168hk.

 

Men det er fullt mulig å kjøre vogna fra 120 hk.

Bør vel nevne at vi har tilnærmet flate jorder.

 

Angående holdbarhet så er den fantastisk driftsikker. Har kun hatt noen knivskift pga av stein. Fikk forresten i fjor ei 10mm armeringsjern på ca 50cm på noe leiejord. Det er fint kuttet opp i biter fra 1-15cm. Dog medførte dette 3 ødelagte kniver men ikke noe annet.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Hei igjen og takk for gode svar:)

 

Da her jeg gått til innkjøp av snittevogn, det ble en ES2500, fant ut at 3500 hadde blitt litt i største laget for meg.

 

Åssen syreutstyr kjører dere med?

Slanger og dyse ligger klart, men jeg trenger ny pumpe.

Jeg har lyst på fat. Hvor bør det plasseres?

Ser at det er endel som går med fat på snittern, alternativet er jo å ha det foran på traktoren.

 

Fin historie med armeringsjernet, Magne.

Tviler ikke på holdbarheten til JF, kjører FCT 900 fra før.

 

Jeg kommer forøvrig til å bruke en JD 6920 til vogna, tror ikke det er noe for stor traktor, er litt kupert hos meg da.

 

 

xXx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...