Gå til innhold

Kjörelys+lite annet borte på MF 3070


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! Det var jeg igjen. Fått orden på girkassa nå. Men når jeg kjørte hjem fra selger så ble helt plutselig kjørelyset vekk. Kjøpte ny strømsteller til dashbordet, men det var ikke feilen. Etterhvert har også kontrolllamper for "hara" og firjulstrekk blivit borte i dashen(men funksjonerna er der)(skifta pærer har je gjort). Ida ble også diffsperr fuktionen borte (å lyse i dashbordet...)

Noen som vet hvor je ska begynne? (Mer enn at jeg aldri skulle kjøpt traktorn;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kriffa_1

Hei! Det var jeg igjen. Fått orden på girkassa nå. Men når jeg kjørte hjem fra selger så ble helt plutselig kjørelyset vekk. Kjøpte ny strømsteller til dashbordet, men det var ikke feilen. Etterhvert har også kontrolllamper for \&quot\;hara\&quot\; og firjulstrekk blivit borte i dashen(men funksjonerna er der)(skifta pærer har je gjort). Ida ble også diffsperr fuktionen borte (å lyse i dashbordet...)

Noen som vet hvor je ska begynne? (Mer enn at jeg aldri skulle kjøpt traktorn\;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kriffa_1

Jepp, sikkringer er checka! Såvidt det ikke er noen gjemt en stan jeg ikke finner dem... Har hørt om noen hovedelsentral, som enligt noen inlegg her ska vara placert på ett klønet sted under hytta. Finns det noe der? Gidder ikke skru bort førns jeg hører det er noen som trur feilen kan vare der.

Ellers går den kanon i skogen:-) (uten kjørelys og kontrolllamper)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvar_1

Når det gjeld kjørelys, så kan det vere ei kontakt som ligg over motoren, under paseret. Lita, rund svart kontakt med ei gul, grøn og ei grå ledning på. Ligg sammen med 2 større kontakter av samme type.. Kan vere nokk og trimme stikkerane med eit lite skrujarn..

 

Evt so kan det vere eit rele i dashbordet som ikkje funker lenger..

Meiner det skal vere rele der... Først og fremst treng du eit Multimeter, og måle deg fram,.. Gule og grøne ledninger går til hovedlys.....

 

Når det gjeld dei andre lysa som ikkje lyser sjølv om ikkje pæra er gåen, kjem nokk dette ifrå autotronicboksen som ligg under høgre stigtrinn... Boksa gir ikkje signal om att funksjoner er innkobla sjølv om dei virkar.. Det er 2 utganger på boksa., en til kontrollampane, og en til å betjene solenoidane som koblar inn og ut div funksjoner.

 

Dette er vel ett tegn om att resten av boksa snart er moden for å bli skifta ut,.. (Ikkje for å vere negativ, men er realist... av erfaring på desse...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...