Gjest Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Har en zetor med litt startproblemer. For å få start på den må jeg bruke en hårføner innsuget for at den skal starte. Kaldstarten må være inne for at den skal svive på tomgang. Det kommer også diesel ned i bunnpanna. Hva kan være galt? Slitte stempelringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qstein_1 Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Har en zetor med litt startproblemer. For å få start på den må jeg bruke en hårføner innsuget for at den skal starte. Kaldstarten må være inne for at den skal svive på tomgang. Det kommer også diesel ned i bunnpanna. Hva kan være galt? Slitte stempelringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oddbjørn_1 Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Enten er kompresjonen svært dårlig, ellers så er en eller flere av dysene dårlige. Hvis dysene forstøver dårlig så antennes ikke all dieselen, og vil renne ned på utsiden av stemplene. Hvis dette er feilen så ryker vanligvis motoren fælt gråblått, og det lukter \"\;parafinlampe\"\; eller \"\;byggtørke\"\; av eksosen. Start med å justere ventilene, i tilfelle de er årsaken til den dårlige kompresjonen. Hjelper ikke det så ta ut dysene for å kontrpllere dem, og mål kompresjonen med det samme de er ute. Det kan også være dieselpumpa di som er helt utslitt. Utslitt pumpe gir tung start. Den vil også fylle seg opp med diesel innvendig, som så går inn via registeret og inn i motoren. Dersom motoren ikke ryker unormalt på tomgang, hverken varm eller kald, så tror jeg mest på pumpa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qstein_1 Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Jøss! Takk for raskt svar :) Dieselpumpa er nyoverhalt og dysene er testet ok. Så da er det vel bare stempelringene igjenn. Hørte et komplett sett ikke kostet mer enn 3000kr. Må bare finne en dreven mekaniker :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 6. september 2015 Del Skrevet 6. september 2015 Vi byttet sylinder, foringer og pakninger på denne i 2011 men ble ikke mye bedre, så vi ble lei og satt den vekk :) Men nå har vi nytt mot så vi tar opp igjenn denne tråden og prøver videre. Noen sier at det mest sannsynlig kan hjelpe med enkel justering av diesel pumpen. Stemmer dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar