Gå til innhold

Feil på MF 65


Gjest

Anbefalte innlegg

Har et prob. med en MF 65.

Traktoren rykker noe forferdelig etter at jeg har fått start på den gjennom peilepinnen. kommer nesten en strøm med olje gjennom peilepinnen.

Den går heller ikke helt fint heller. Høres ut som motoren slitter veldig tungt.

noen her som vet hva som er feil???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stigoran_1

Har et prob. med en MF 65.

Traktoren rykker noe forferdelig etter at jeg har fått start på den gjennom peilepinnen. kommer nesten en strøm med olje gjennom peilepinnen.

Den går heller ikke helt fint heller. Høres ut som motoren slitter veldig tungt.

noen her som vet hva som er feil???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stigoran_1
joda. ryker noe jæv... fra peilepinne og oljepåfyllinga. Er en hel del trykk i bunnpanne. kommer mye olje fra peilepinne.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stigoran_1

joda. hvordan skal jeg vite hvilken motor som står i da??????

var ikke så mye hjelp i svaret jeg fikk.

Har kun funnet et nr ved dieselpumpen som er: 0280095V med H59 under.

Har også et annet nr som er: SNY 514884.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest stigoran_1

Da går traktoren som normalt igjen. Det var pakingen som var gåen på 3 sylinderen. Var borte ca 3 cm av pakningen.

Har fått et annet prob. nå.

2 trinnet på clutchen har falt bort, clutchpedalen må presses langt ned for å slippe taket på clutchen.

Er det clutchplatene som må skiftes eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Nuffield_1
Hei. Jeg lurer på om det kan være noen mekaniske overføringer inne i clutchdisken som kan være gått av. Det er ikke sikkert det er nødvendig å bytte clutchplate. Jeg tror jeg ville sett i verkstedhåndboken for MF 65. Det kan tenkes at årsaken til feilen kan finnes ved å kontrollere clutchdisken.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Jeg tror heller det trengs justering.

Det er en ca 15 x 25 cm luke under kløtsjhuset (kanskje tverrbjelken til lasterbraketten må fjernes).

Åpne luka og kontroller de tre stillskruene med kontramutter som sitter ytterst i kløtsjen. (Tørn motoren med spett el.l.)

Etter at man har trådd ned kløtsjen og løst ut 1.trinnet så skal det bli kontakt mot de tre stillskruene, og 2.trinnet skal betjenes.

Når pedalen er oppe skal det være klaring på 1.5 - 2 mm på dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...