Jump to content

Feil på MF 65


Guest

Recommended Posts

Har et prob. med en MF 65.

Traktoren rykker noe forferdelig etter at jeg har fått start på den gjennom peilepinnen. kommer nesten en strøm med olje gjennom peilepinnen.

Den går heller ikke helt fint heller. Høres ut som motoren slitter veldig tungt.

noen her som vet hva som er feil???

Link to comment
Share on other sites

Guest stigoran_1

Har et prob. med en MF 65.

Traktoren rykker noe forferdelig etter at jeg har fått start på den gjennom peilepinnen. kommer nesten en strøm med olje gjennom peilepinnen.

Den går heller ikke helt fint heller. Høres ut som motoren slitter veldig tungt.

noen her som vet hva som er feil???

Link to comment
Share on other sites

Guest stigoran_1
joda. ryker noe jæv... fra peilepinne og oljepåfyllinga. Er en hel del trykk i bunnpanne. kommer mye olje fra peilepinne.
Link to comment
Share on other sites

Guest stigoran_1

joda. hvordan skal jeg vite hvilken motor som står i da??????

var ikke så mye hjelp i svaret jeg fikk.

Har kun funnet et nr ved dieselpumpen som er: 0280095V med H59 under.

Har også et annet nr som er: SNY 514884.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Guest stigoran_1

Da går traktoren som normalt igjen. Det var pakingen som var gåen på 3 sylinderen. Var borte ca 3 cm av pakningen.

Har fått et annet prob. nå.

2 trinnet på clutchen har falt bort, clutchpedalen må presses langt ned for å slippe taket på clutchen.

Er det clutchplatene som må skiftes eller???

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Nuffield_1
Hei. Jeg lurer på om det kan være noen mekaniske overføringer inne i clutchdisken som kan være gått av. Det er ikke sikkert det er nødvendig å bytte clutchplate. Jeg tror jeg ville sett i verkstedhåndboken for MF 65. Det kan tenkes at årsaken til feilen kan finnes ved å kontrollere clutchdisken.
Link to comment
Share on other sites

Guest Oddbjørn_1

Jeg tror heller det trengs justering.

Det er en ca 15 x 25 cm luke under kløtsjhuset (kanskje tverrbjelken til lasterbraketten må fjernes).

Åpne luka og kontroller de tre stillskruene med kontramutter som sitter ytterst i kløtsjen. (Tørn motoren med spett el.l.)

Etter at man har trådd ned kløtsjen og løst ut 1.trinnet så skal det bli kontakt mot de tre stillskruene, og 2.trinnet skal betjenes.

Når pedalen er oppe skal det være klaring på 1.5 - 2 mm på dem

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...