Gå til innhold

SONGE dublo toppstag


Gjest

Anbefalte innlegg

Har eit 3. SONGE toppstag på 3 år som lek olje frå sylindarane. Kva kan årsakane vera? Er ikkje noko spesielt hard bruk, tyngste reiskapen er vel ei 2,4 slåmaskin.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eit 3. SONGE toppstag på 3 år som lek olje frå sylindarane. Kva kan årsakane vera? Er ikkje noko spesielt hard bruk, tyngste reiskapen er vel ei 2,4 slåmaskin.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

\&quot\;...som lek olje frå sylindarane.\&quot\;

 

Helt normalt at Songe stagene lekker olje.. Har hatt 2 stykker, begge lekker olje etter kort tids bruk. Kan ikke huske å ha sett noen som har et Songe toppstag som ikke lekker olje.

 

Noen som har erfaring med Byberg sine?

 

Har mest lyst på et Walterscheid men det koster vel nesten dobbelt så mye. Kvaliteten er nok noen hakk bedre og regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 2 stk byberg stag som er potte tette , eine er frå 1996 og det har eg skifta ende kulene på pga slark, ellers er det så godt som nytt, har pasert 7500 timars bruk.. fekk levert med eit songe d-stag med nyetraktoren i 2007 lekasje etter kort tid ,reklamasjon , nye pakningar isett av FK, lekasje igjen etter kort tid ,,ny reklamasjon ,, nytt stag og same leksa ein gong til, skifta pakningar og kvitta meg med det ,, erstatta av eit nytt frå Byberg , har ikkje hatt trøbbel sia ,, har og eit frå unikardan som eg vil påstå held minst same nivå som songe ang lekasje..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alutrac_1
har 3stk byberg 530 dublostag har aldri hatt lekasje, annet av selvforskylte skader.riper og bøyd et presset ut diametren på storsylindra på grunn av trykk fra redskap(3pkt gravemaskin) men har revet ut gjenget til redskapskula noen ganger,har nå sveiset fast en kort forlenger mellom.har også et songe teleskop530,kjøpt brukt,også potte tett,men savner slaglengda til byberg på det, ca 5-6 cm kortere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Honda_1

Delte meniger her........

Har erfart att sylindere og simmeringer begynner og lekke når det er kaldt, eller det ikke har vært i bruk på en stund.

 

har selv Songe duplo 580 Dette staget er minst 10 år gammelt og er klar for og settes på den tredje traktoren. (har overlevd 2 traktorer).

Kjøring med steinsvans pallegaffler, har hatt det på snøfresen og skjæret, (velbrukt).

 

ytre sylinder ble bøyd, for 7 år siden under bruk av steinsvans, ble overhalt på fk, LEKKER IKKE SÅ MYE SOM EN DRÅPE.

 

Bruker hmv, og er veldig nøye på når det ikke er i bruk (kjøring med henger) att det er kjørt helt inn.

 

fikk en antisig ventil av en kamerat, men denne har jeg ikke hatt bruk for.

 

Glemmer du og senke redskapen om kvelden (ikkje bra!) har det jo kjørt seg ut over natta, men dette er innvendige lekasjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte eit songe teleskopstag 530mm i 06. Har vært bøyd ein gang,ved bruk av planeringsskjær i revers. staget vart rettet,og det er ikkje/har ikkje vært lekkasje. har vært i daglig bruk siden 06,unntatt til pløyinga.

 

xeobib,vil anbefale deg 530mm stag. kjøyrte men 580 på denne traktoren før,og hadde eit ønske om og kunne kjøyre staget litt lengre inn enn 580staget,samtidig ein del lengre ut. dærfor vart 530 valgt,og er meget tilfreds med den lengda. kan evt ha liggende langt og stutt ledd da,for evt utskjyfting ved behov.

har 2 songestag til. eine frå tidlig 90tal,og det sveitter litt,og har vel gjort det i mange år. det er vanlige 1sylinderstag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...