Gå til innhold

perkings a3-152 short block


Gjest

Anbefalte innlegg

har en slik motor som trenger repreasjon, kostnad beregnet til 20-25 000 da er det gjort hos en flink kar.

lurer litt på om noen har kjøpt shortblock å vet noe om hva som er med da å ca pris? å om dette er noe å vurdere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

har en slik motor som trenger repreasjon, kostnad beregnet til 20-25 000 da er det gjort hos en flink kar.

lurer litt på om noen har kjøpt shortblock å vet noe om hva som er med da å ca pris? å om dette er noe å vurdere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

tusen takk for svar! fk tenkte jeg ikke på!

 

var der å spurte om motor deler å dele sjefen nølte litt på tilgangen han nevnte ikke short i det hele tatt

 

Det er i en volvo 430 motorn sitter,tror det er noe forskjell,kan lese på oie sin side under rep sett \&quot\;bunnpanne pakning passer endast mf\&quot\; men er kansje volvo utgaven de har på fk?

motorn her går men har gått jævli mye,det ble byttet ei foring for ikke mange timene siden,han på verkstedet sa de 2 andre var bra,nå ånder den som et damplokomotiv,har nå hørt at de satte i ei \&quot\;standard\&quot\; foring å at høyt olje forbruk er vanlig med de!.

er lei dette der vil ha den i orden,da var det å rive ut motorn å setti i noen foringer jeg ikke husker navnet på med etterfølgende borring,da skulle motorn bli garantert bra med minimal ånding/oljeforbruk.

litt ettersom hvor mye deler som måtte byttes så kom det på 20-25 da er det gjort på et verksted som kun driver med motorer,å fyren har godt rykte.

 

Tror du en short block har borre foringer å er en tight fin motor? virker som om det kansje ikke er så dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snubber_1

Hei, de har mye til disse i England.

http://www.agrilineproducts.com/partscatalogue/short_engines.html

Eller

http://www.silverfoxtractorspares.com/perkins-a3-152-short-engine-new-1234-p.asp

Hvis du skal få et bra resultat, så bør nok toppen ses over også.

Økonomideler er jo også et alternativ.

En shortmotor har jo nye foringer, stempel, krank og kamaksel, så den skal garantert være teight

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

For 25 år siden kom en FK deleselger til å forsnakke seg. Han sa (eller innrømmet) at Perkings Ad3-152 i 430 og A4-236 i 500 IKKE var originale Perkings, men lisensimportert i Øst. Det kunne forklare de mange veivbruddene på disse motorene, noe som var nesten ukjent på MF. Derfor ville jeg ikke ta det for gitt at en shortblokk fra England passet samme med den gamle toppen.

NB: jeg har aldri fått verifisert disse opplysningene, men de sjokkerte oss som i årevis hadde fått høre at 430 og 500 hadde de samme motorene som MF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym
det med at de kommer ifra øst var nytt om det stemmer, har hørt med en fyr som sier at short en har samma type foringer som den jeg har så da blir det vel å bruke den blocka jeg har
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...