Gå til innhold

Radiator


Gjest

Anbefalte innlegg

Tror jeg har en lekkasje på gang i radiatoren på Ford`en. Helt på toppen er det en tynn tynn stråle. Dette er på en -90mod 4830. Jeg er en kløpper til å lodde ting og tang ,men er usikker på hva slags stoff radiatoren er lagd av. Hvor kan jeg evt.få tak i brukt/overhalt eller ny radiator? Har du noen tips? Takk!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iffen_1
Tror jeg har en lekkasje på gang i radiatoren på Ford`en. Helt på toppen er det en tynn tynn stråle. Dette er på en -90mod 4830. Jeg er en kløpper til å lodde ting og tang ,men er usikker på hva slags stoff radiatoren er lagd av. Hvor kan jeg evt.få tak i brukt/overhalt eller ny radiator? Har du noen tips? Takk!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har loddet radiatoren på min MF tre fire ganger før jeg omsider byttet til ny. Da gikk jeg over hele kjølesystemet med det samme det var drenert og bytta slanger osv. blir 20 år til neste gang det trengs.

 

Uansett når jeg lodda radiatoren brukte jeg fintrådet/mangetrådet kobberledning til å armere tinnet med. Det hele ville ikke sette seg fast i materialet til radiatoren ellers. Brukte vanlig loddetinn fra biltema. Kom nye hull med et års mellomrom hos meg. Dette var også i toppen av radiatoren, ca i nivå med toppen av vannet.

 

Tipper din radiator er klar for utskififting også, men det koster lite å utsette reparasjonen 2-3 år. Selv ble jeg lei etterhvert, da lekkasjene kom når traktoren var mest i bruk ved våronn, kornkjøring på høsten osv.

 

For nye radiatorer anbefaler jeg Økonomideler pga pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...