Gå til innhold

MF 165 4WD


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvordan firehjulstrekken på en 165 -75 modell virker? Det virker som om det er en slags slureclutch som gjør at den ikke skal bli overbelastet for å spare stikkakslingene foran. Er det i såfall justering av momentet på denne? Vet noen hvor jeg kan finne mer informasjon? Har nettopp kjøpt denne traktoren og ble litt skuffa når ikke firehjulstrekken virka skikkelig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yngvar_1
Er det noen som vet hvordan firehjulstrekken på en 165 -75 modell virker? Det virker som om det er en slags slureclutch som gjør at den ikke skal bli overbelastet for å spare stikkakslingene foran. Er det i såfall justering av momentet på denne? Vet noen hvor jeg kan finne mer informasjon? Har nettopp kjøpt denne traktoren og ble litt skuffa når ikke firehjulstrekken virka skikkelig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Dersom du virkelig trenger firehjulstrekk så skulle du aldri ha kjøpt denne traktoren. Det samme gjelder små 30-serie John Deere med samme framakslen. Denne akselen heter \&quot\;Schindler\&quot\; og er svært vanskelig å få tak i deler til.

Det er, som du sier, en slureclutch på sida av girkassa. Den skal stilles inn med et bestemt moment. Jeg har gjort dette for mange år siden men husker ikke fremgangsmåten. Kanskje det er bedre at du justerer momentet litt for lavt så du unngår havari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Lamellclutchen på 165 er ikke hydraulisk.

Den betjenes med en temmelig lang spak.

For å få greie på korrekt justering av denne, så bør du kontakte en av den eldre garden på et Eik-senter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...