Guest Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 Hvor ofte bør knivene på en presse slipes? Hvor mye koster de sånn cirka for å få slipa ett sett (14 kniver)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sigbjørn_1 Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 Hvor ofte bør knivene på en presse slipes? Hvor mye koster de sånn cirka for å få slipa ett sett (14 kniver)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 Sjekket tilfeldigvis pris på sliping av kniver til Claas Uniwrap i går. Akershus Traktor på Hønefoss tar 65 kr pr. stk for å slipe. Ny kniv koster ca 250 kr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan_Eirik_1 Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 Vi sliper knivene i pressa etter ca 700-1000 baller, har 2 knivsett, slik at det ene til en hver tid er ny-slipt! Har hatt knivene både på AK forhandleren her og på Orkel, og prisen for 20 kniver som er i Orkel GP 1260 Agronic, er ca 500 kr mener jeg å huske. Dem tar ikke pris pr kniv, men pr time eller fast pris pr sett. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kvegard Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 Jeg har orkel og sliper kniver før første slott og andre slott. Men det hender seg at jeg tar dem ut innimellom og sliper. Når servicemannen er her så sliper han med en maskin i bilen, men ser ingen problem med å kvesse dem selv med vinkelsliper. Jeg får jo et god resultat av det. Men før hver slott er det orkel eller fk som sliper de for meg, men når jeg tar dem ut mitt i slotten er det vinkelsliper som blir brukt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest km_1 Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 Vær obs på at når du bruker vinkelsliper må du passe på så det ikkje blir for varmt. Da går herdinga, og kniven er ødlagt.Kjøp deg ein vinkelsliper du kan redusere turtall på, eller ta pausar.Og bruk type sandpapirskiver, vanlige slipeskiver blir for drøyt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 300 timer? du mener vel 300 ballar i tilfelle? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 bruk skjæreskive til å slipe knivene med om du bruker vinkelsliperda.. tar ikke herdinga så lett da! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 17, 2011 Share Posted May 17, 2011 Noen som vet prisen på knivslipemaskin? F.eks göweil eller pöttinger? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 17, 2011 Share Posted May 17, 2011 Prisen på Göweil knivsliper ligger på ca kr 11000,- + mva. JD har samme sliper, men i JD farger og til samme pris. Link: http://www.lma.no/index.php?page_id=56&\;article_id=121# Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.