Gå til innhold

Knivsliping


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Sigbjørn_1
Hvor ofte bør knivene på en presse slipes? Hvor mye koster de sånn cirka for å få slipa ett sett (14 kniver)?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Sjekket tilfeldigvis pris på sliping av kniver til Claas Uniwrap i går. Akershus Traktor på Hønefoss tar 65 kr pr. stk for å slipe. Ny kniv koster ca 250 kr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Eirik_1

Vi sliper knivene i pressa etter ca 700-1000 baller, har 2 knivsett, slik at det ene til en hver tid er ny-slipt!

Har hatt knivene både på AK forhandleren her og på Orkel, og prisen for 20 kniver som er i Orkel GP 1260 Agronic, er ca 500 kr mener jeg å huske. Dem tar ikke pris pr kniv, men pr time eller fast pris pr sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard
Jeg har orkel og sliper kniver før første slott og andre slott. Men det hender seg at jeg tar dem ut innimellom og sliper. Når servicemannen er her så sliper han med en maskin i bilen, men ser ingen problem med å kvesse dem selv med vinkelsliper. Jeg får jo et god resultat av det. Men før hver slott er det orkel eller fk som sliper de for meg, men når jeg tar dem ut mitt i slotten er det vinkelsliper som blir brukt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på at når du bruker vinkelsliper må du passe på så det ikkje blir for varmt. Da går herdinga, og kniven er ødlagt.Kjøp deg ein vinkelsliper du kan redusere turtall på, eller ta pausar.Og bruk type sandpapirskiver, vanlige slipeskiver blir for drøyt....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...