Gå til innhold

Transmisjonsolje


Gjest

Anbefalte innlegg

Er innehavar av ei universalmaskin frå Honda. Mest brukt som tohjulstraktor men kan og omgjerast til kraftig jordfres. Kan av og til vere vanskelig å få i gir, kan litt olje forandre på dette? Fins ingen peilepinne, men utifra det eg kan sjå gjennom påfyllingsskrua er det heller tørt..

 

Takkar for svar og eventuelt kva olje som egnar seg her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Er innehavar av ei universalmaskin frå Honda. Mest brukt som tohjulstraktor men kan og omgjerast til kraftig jordfres. Kan av og til vere vanskelig å få i gir, kan litt olje forandre på dette? Fins ingen peilepinne, men utifra det eg kan sjå gjennom påfyllingsskrua er det heller tørt..

 

Takkar for svar og eventuelt kva olje som egnar seg her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Vil nok tru at denne herane maskinen konne trengt littegranne olja ja..fyll p litt og så ser du vel koss\'n det går \;-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Nuffield_1
Hei. Hva slags Honda er det? På Honda F700 tohjulstraktor skal oljen nå opp til gjengene til påfyllingspluggen, hvis jeg ikke husker helt feil. Ja, jeg er enig i at litt olje kan bedre situasjonen, du kunne jo evt. ha tappet av den oljen som er i girkassen, og sett om det er spon i den, eller om den er veldig grå. Jeg brukte kombi-olje fra Felleskjøpet, og det gikk helt fint. Hvis oljen i girkassen er veldig grå, kan det tyde på stor slitasje, jeg tror det er vanskelig å få tak i deler til denne typen tohjulstraktor, bortsett fra lagre og simmerringer, så vidt jeg vet er det rettskårne drev i girkassen, så det kan av og til være vanskelig å få den i gir, selv om alt er i orden. Håper dette kan være til hjelp.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...