Gå til innhold

Ford 5000


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en Ford 5000 med Ford graver.

 

Når motoren går på høy tomgang under graving så holder temperaturen seg greit, men når jeg kjører og presser motoren på høyere turtall så går bare varmen oppover. Jeg har ikke prøvd hvor langt opp den går, jeg gir meg når måleren går inn på det røde.

 

Jeg hører også i eksosen at det "poffer" med jevne mellomrom, nesten som om den ikke sviver på alle sylindrene.

 

Noen som vet hva disse tingene kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Ford 5000 med Ford graver.

 

Når motoren går på høy tomgang under graving så holder temperaturen seg greit, men når jeg kjører og presser motoren på høyere turtall så går bare varmen oppover. Jeg har ikke prøvd hvor langt opp den går, jeg gir meg når måleren går inn på det røde.

 

Jeg hører også i eksosen at det \&quot\;poffer\&quot\; med jevne mellomrom, nesten som om den ikke sviver på alle sylindrene.

 

Noen som vet hva disse tingene kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en slik traktor før. Viftereima kan være slakk/slitt uten at du hører at den slurer. Det var årsaken til samme problem som du beskriver. Ellers har du sikkert sjekket at du har nok kjølevæske og at radiatoren ikke er uren. Sjekk disse tingene først!

\&quot\;Poffingen\&quot\; vet jeg ikke hva er, men jeg ville først ha skiftet dieselfilter. Sikkert andre som har gode ideer ang. \&quot\;poffing\&quot\;...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er motoren på denne en av de som har problemer med tynne sylindervegger som det ruster hull i?

 

Tenkte å ta en runde med radiatorrensen til Bar\'\'\'\'s leaks, men jeg er litt skeptisk hvis det er den motoren som kan lekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Honda_1

Har selv samme traktoren:

Beste traktoren vi har hatt!

 

Hvis den går varm under belastning, kan det være termostaten som har låst seg. Bytt den!

ellers kan radiatoren ha gått tett.

 

Disse har en tendens til og ruste i kjølevannet, skylle kjølessytemet skikkelig, åpne alle tappe plugger en i bånn av radiator, og en på motorblokka, evt. varmeapparat.

sett hage slangen i påfyllinga på radiatoren og start motoren det vill gå lang tid, til det kommer rent vann....

kan også ha i en oppvask maskin tablett. og kjøre med den en tid før spylinga.

 

fyll på med kvalitets kjølevæske.

 

Når det gjelder \&quot\;poffinga\&quot\; høres det ut som ventiler (som nevnt før i tråden)

kan også være dyser....

 

Ellers visste du att diesel pumpen skal fylles med olje på disse?

Sitter og en sil i tappekrana på diesel tanken.

også kan det samles slam og annen forurensing i fødepumpa på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...