Gjest Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 hallo, har en mf 35 3syl som jeg kunne tenkt meg ei liten turbo på, motoren er i god stand og vil i mitt eie bli brukt til mosjonskjøring og lettere arbeid. lurer på litt angående dette om motoren vil tåle dette over lengre tid, kan det f.eks vere lurt å bruke 2 toppakninger for å senke kompressjonen? bør eg bruke en motorolje type som tåler høy varme,f.eks motorolje som blir brukt på luftkjølte motorsykkler? :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 hallo, har en mf 35 3syl som jeg kunne tenkt meg ei liten turbo på, motoren er i god stand og vil i mitt eie bli brukt til mosjonskjøring og lettere arbeid. lurer på litt angående dette om motoren vil tåle dette over lengre tid, kan det f.eks vere lurt å bruke 2 toppakninger for å senke kompressjonen? bør eg bruke en motorolje type som tåler høy varme,f.eks motorolje som blir brukt på luftkjølte motorsykkler? :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Åge_1 Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Høres ut som et artig prosjekt, men det er liten vits i å sette på turbo dersom du ikke får gitt mere diesel. Er det noe mere å hente i pumpa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 ja det trur jeg nok, denne er muligens justert litt før - er nok mer å henta ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 vil ha litt plystre lyd :) vi har andre traktorer som tar seg av hovedoppgavene. men sånn mekanisk sett av hvordan en motor uten turbo orginalt vil tåle en liten turbo, derfor kunne jeg tenkt meg å få litt tips hvordan jeg kan få denne motoren til å vare en stund med en turbo:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 ingen tips ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 har en perkings a3 152 som sitter i ei tung maskin, er det samma i motorn i traktorn din? har hørt mest negativt om turbo der men jeg var på et motorverksted her å han mente den skulle tåle en turbo å ca 60 hk,karen der driver bare m motorer,så jeg trur jeg prøver det -men da lar jeg han gå over den invendig først samt montere den komer vel på 20-25 tusen trudde han litt etersom va som ble bytta av deler i motorn men da er den borra å så bra sån skulle kunne holde hvit skjorta under åndiga uten at det synes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 ja det er samma motoren som står i min. da prøver jeg med en liten turbo jeg og siden han motormekanikeren du snakka med mente det gjikk ann å ta ut 60 hk av motoren, selv vil jeg ikke prøve å få mer enn 50-55 hk trur jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar