Gå til innhold

mf 35 turbo?


Gjest

Anbefalte innlegg

hallo, har en mf 35 3syl som jeg kunne tenkt meg ei liten turbo på, motoren er i god stand og vil i mitt eie bli brukt til mosjonskjøring og lettere arbeid.

 

lurer på litt angående dette om motoren vil tåle dette over lengre tid, kan det f.eks vere lurt å bruke 2 toppakninger for å senke kompressjonen? bør eg bruke en motorolje type som tåler høy varme,f.eks motorolje som blir brukt på luftkjølte motorsykkler?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

hallo, har en mf 35 3syl som jeg kunne tenkt meg ei liten turbo på, motoren er i god stand og vil i mitt eie bli brukt til mosjonskjøring og lettere arbeid.

 

lurer på litt angående dette om motoren vil tåle dette over lengre tid, kan det f.eks vere lurt å bruke 2 toppakninger for å senke kompressjonen? bør eg bruke en motorolje type som tåler høy varme,f.eks motorolje som blir brukt på luftkjølte motorsykkler?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åge_1
Høres ut som et artig prosjekt, men det er liten vits i å sette på turbo dersom du ikke får gitt mere diesel. Er det noe mere å hente i pumpa?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
vil ha litt plystre lyd :) vi har andre traktorer som tar seg av hovedoppgavene. men sånn mekanisk sett av hvordan en motor uten turbo orginalt vil tåle en liten turbo, derfor kunne jeg tenkt meg å få litt tips hvordan jeg kan få denne motoren til å vare en stund med en turbo:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym
har en perkings a3 152 som sitter i ei tung maskin, er det samma i motorn i traktorn din? har hørt mest negativt om turbo der men jeg var på et motorverksted her å han mente den skulle tåle en turbo å ca 60 hk,karen der driver bare m motorer,så jeg trur jeg prøver det -men da lar jeg han gå over den invendig først samt montere den komer vel på 20-25 tusen trudde han litt etersom va som ble bytta av deler i motorn men da er den borra å så bra sån skulle kunne holde hvit skjorta under åndiga uten at det synes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
ja det er samma motoren som står i min. da prøver jeg med en liten turbo jeg og siden han motormekanikeren du snakka med mente det gjikk ann å ta ut 60 hk av motoren, selv vil jeg ikke prøve å få mer enn 50-55 hk trur jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...