Gå til innhold

Har førlora høgregistret på MF 3070, 16/16 gir -91


Gjest

Anbefalte innlegg

1. Har kjøpt en MF 3070, 91-mod, til skogsdrift. 16/16-gir. På dagens prøvetur hade jag først problem med å komme ner på lågregistret, men geck tell slut. Verre var når jeg skulle hjem, før da var høgreg borte. Har ikke fått på bukplate enda. Kan någe ha lossna under? Har jeg "vålda" for mye når jag prøvde å finna lågreg? Girkassen har vari litt kinket med å fastne mellom registrene, men aldri mista en serie helt!?

2. Lysfunksjonen funka då jag reste fra kjøper, men er nå borte (blinklys fungerer dock!). Sikkringer ser ut til å vare hele...

 

Helst konstruktive svar, "masse-fel-å-sånn" kan bespare seg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kriffa_1

1. Har kjøpt en MF 3070, 91-mod, til skogsdrift. 16/16-gir. På dagens prøvetur hade jag først problem med å komme ner på lågregistret, men geck tell slut. Verre var når jeg skulle hjem, før da var høgreg borte. Har ikke fått på bukplate enda. Kan någe ha lossna under? Har jeg \&quot\;vålda\&quot\; for mye når jag prøvde å finna lågreg? Girkassen har vari litt kinket med å fastne mellom registrene, men aldri mista en serie helt!?

2. Lysfunksjonen funka då jag reste fra kjøper, men er nå borte (blinklys fungerer dock!). Sikkringer ser ut til å vare hele...

 

Helst konstruktive svar, \&quot\;masse-fel-å-sånn\&quot\; kan bespare seg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Kjennnes girstanga løs ut? I såfall må du se under hytta på giroverføringer om det er noen løse skruer. Har hørt om tilfeller der det har løsnet slik at de blir vanskelig å gire på. Ellers så har du nok kjøpt den med \&quot\;rett\&quot\; gearkasse. 16-16 kassen er den som er mest holdbar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kriffa_1
Ikke løs, snarare tvert emot. Når den hamner mellom registrene går stangen kun att flytte mellom 1 og 2, ikke bort till 4 og 3. Når jeg lykktes å få den ner i lågreg først på dagen tog jag (i ren forbannelse) i å trykkte stangen hart mot høgre. Da fann jeg at alle fire posisjonerne.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kriffa_1

Yes! Ska checke der i morra! Fant noen ledninger m. kabesko, der en løstnet. Men den ledningen såg ut til å komme fra någen slags giver eller lignende.

Takk så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Kriffa_1

Både ja og nei! At den ikke ville skifte register kom sig av at den ene kabelskon till giveren på girkassa (desse er som regel skiftet i ettertid) hade hoppt ur. Sjælv har je begynnt å lære meg kassa, men setter noen ukjent seg bak spakarna hamner den som regel mellom registrerne:-)

Dessverre sir det ut til og ha blitt nå annet elektroniskt fel. Kjørelyset ble borte, kontrolllys for firhjulstrekk, diff og \&quot\;haren\&quot\; likeså. Funksjonerna er der (foruten diffen)... Autotronicboksen...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...