Guest Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Har en Duun gjødselsport fra -85/86 med pumpe i den ene døra. Pumpa ble montert 10- 15 år siden. Ved åpning av porten (for montering av pumpa) viste det seg at det var store korrosjonsskader (gravrust) på den innstøpte dørkarmen selv om denne er galvanisert. Spesielt der hvor pakningene skulle ligge mot. Det var likevel ikke lekkasjer fra porten. Karmen ble skrapt, pusset og malt med antikorroderende maling. Pakninger ble byttet og porten har vært tett siden. Nå skal vi igjen åpne porten for å utføre arbeid inne i gjødselskjelleren. Vi rekner da med at det vil være enda større korrosjonsskader på karmen og at det kan være vanskelig å få den tett igjen etterpå. Er det noen som har erfaring med denne type problemer og hvordan løses de? Vet at man får nye dørseksjoner, men hva med karmen rundt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Har en Duun gjødselsport fra -85/86 med pumpe i den ene døra. Pumpa ble montert 10- 15 år siden. Ved åpning av porten (for montering av pumpa) viste det seg at det var store korrosjonsskader (gravrust) på den innstøpte dørkarmen selv om denne er galvanisert. Spesielt der hvor pakningene skulle ligge mot. Det var likevel ikke lekkasjer fra porten. Karmen ble skrapt, pusset og malt med antikorroderende maling. Pakninger ble byttet og porten har vært tett siden. Nå skal vi igjen åpne porten for å utføre arbeid inne i gjødselskjelleren. Vi rekner da med at det vil være enda større korrosjonsskader på karmen og at det kan være vanskelig å få den tett igjen etterpå. Er det noen som har erfaring med denne type problemer og hvordan løses de? Vet at man får nye dørseksjoner, men hva med karmen rundt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.