Gå til innhold

John Deere 2040 hyraulikkproblemer


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en 2040 som plutselig hevet trekkarmene opp på maks, og der ble de stående! Alle overføring utvendig er på plass, og armene siger ned når jeg stopper traktoren og regulerings-spaken står helt opp, Er dette et problem med dybdekontrollen? Kan akselen som trekkarmene sitter på (den som regulerer dybde) ryke? Håper noen har gode forslag!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2040 som plutselig hevet trekkarmene opp på maks, og der ble de stående! Alle overføring utvendig er på plass, og armene siger ned når jeg stopper traktoren og regulerings-spaken står helt opp, Er dette et problem med dybdekontrollen? Kan akselen som trekkarmene sitter på (den som regulerer dybde) ryke? Håper noen har gode forslag!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deerer_1
Stor klype med salt der,ja.. \;-) Det er senkehastigheten på trekkstengene som sitter på gulvet foran setet.. Dybdekontrollen sitter på \&quot\;innsida\&quot\; av konsollen med spakene, altså mot setet.. \;-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deerer_1
..men som svar på spørsmålet: for meg høres det ut som en sprekk/lekkasje i enten ventilhus eller løftesylinder. Trekkarmene skal nemlig ikke sige ned når du stopper traktoren.. Ville tatt kontakt med FK for sjekk/tips..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her:

Hydraulikken siger IKKE når den står i lavere posisjon enn maks løft. For meg virker det da som om den har en åpen ventil i mot pumpa, og at det siger tilbake her. Lar jeg spaken stå i lavere stilling så siger det ikke, dvs ikke sprekk/lekkasje i sylinder/ventil/rør som ble foreslått.

Både senkeventil og følsomhetspaken er kontrollert, så den er grei. Som sagt tror jeg at det kan ha noe med akselen som trekkarmene sitter på. Det er denne som regulerer trekkarmene ved at den bøyes og påvirker en arm som går opp til dybdereguleringen. Kan denne knekke, slik at dybdekontrollen altid får beskjed om \&quot\;tungt arbeid\&quot\; og vil ha trekkarmene opp?? Gode råd mottas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mathias_1

Ta og skru av hydraulikk lokket på toppen av bakstussen, da kommer du lett til løftesylinderen, diverse armer og ventiler.

Det er ikke noe spesielt vansklig hvis man er litt nevenyttig.

 

mvh.

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpte jeg kunne slippe dette hvis det var akselen. Det er jo \&quot\;litt\&quot\; jobb å løfte av toppen av bakstussen da. Er en JD med SG2-hytte, så den må løftes litt opp for å komme til. Er det ingen som har hatt noe erfaring med dette altså??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akslingen du nemner her kan knekke,men det er veldig sjelden.

Ett godt tips vil være å ringe til felleskjøpet i ålesund. Dei har en gammel rev som er en John Deere guru. Spør han,kan nesten garantere deg ettt godt svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er traktoren reparert! For Dere andre vil jeg forklare hva som ble gjort. Måtte ta av toppen på bakstussen, for å komme til. Det var en festebolt på en arm mellom dybdekontroll og sensivitetskontrollen, som hadde løsnet.Denne var klinket fast til arma, og det var vel tidens tann som hadde klart å påvirke denne så mye at den løsnet. Nevnte arm hadde da falt ned i bunnen av kroppen. Ble fiske opp igjen ved bruk av magnet og flexiarm-klo. Det var trangt!! En del skruing, men ble gjort i løpet av en lang kveld. Håper ingen andre trenger å gjøre denne jobben! God høst til Dere alle!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
Gjest Arne Ingar

Gjelder 1987 mod. John Deere 2040s med SG hytte, 4 hjulstrekk og frontlaster. Om jeg løfter spaken for å løfte opp armene bak, går de ikke opp før jeg har "nappet" i spaken til frontlasteren. Da løfter de som normalt, og senker seg og. Men opp går ikke uten å ta i spaken til frontlasteren. Er det noen som har vært borti noe lignende? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...