Gå til innhold

Batterier tappes John Deere 2040S


JD2040S_1

Anbefalte innlegg

Jeg har en JD 2040 Synchron 1983 modell som batteriene tappes i løpet av en uke uten drift (traktoren står i ro). Oljetrykk lampa i dashen lyser hele tiden når motor er avslått og nøkkelen ikke står i, mens lampa slukker når motoren går. Forrige eier mente det var en jordfeil som kunne omgås med høvedstrømbryter. Jeg prøvde å trekke 16mm2 kabler fra hvert batteri inn i hytta og koble de via 2 hovedstrømbrytere, men da dro starteren såvidt rundt og motoren startet ikke. Mulig 16mm2 er for puslete og at kablene ble for lange...ikke vet jeg??!!

 

Men jeg må løse dette problemet før vinteren da jeg må brøyte privat vei om morgen før jobb og kan ikke styre med tomme batterier og batterilader i hytt og gevær.

 

Er det noen som vet om dette er en kjent feil på JD 2040 S?

Er det noen steder jeg typisk bør lete etter feilen eller ting jeg kan gjøre for å potensielt løse problemet?

Noen som har noen gode ideer og tips til meg?

 

Jeg er takknemlig for alle tips og svar :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å kjenne denne traktoren spesielt vil jeg nevne følgende: du skal ikke trekke batterikablene inn i hytta nødvendigvis. Jo lengre kabel dess mindre strøm.

Og 2 hovedstrømbrytere?? Hvordan har du montert disse??

Du trenger 1 stk som i prinsippet settes mellom minus på batteriet og gods.

Men det er kanskje enklere å finne feilen enn å bruke ressurser på å montere hovedstrømbryter. Prøvd å skifte oljetrykkmåleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...