Gå til innhold

Tinder til steinrive


Gjest

Anbefalte innlegg

Hvor er tindene til steinriver billigst? Type Saga Dan grønn med gjennomgående tinder. Er de like som Kverneland? Er det noen som vet kvaliteten på stålet? Kan det bare bestilles flattstål i riktig kvalitet, sage på lengde og bore hull?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har jobbet og kan ennå jobbe hos mekanisk verksted og de kjøper stål to ganger i uken. Har tilgang til sag og boreverk hos dem.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ørjedal Maskin AS pleier å ordne slike ting. De har telefonnr 75184023 eller mail firmapost@orjedalmaskin.no
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
På min 4m. rive kostet komplett sett over 20.000 kr., men jeg husker ikke fra hvor... De var så nedslitte at jeg slet hull i kjedekassen til slutt fordi riva gikk så lavt. Løsningen for min del ble å sveise på biter av slitestål (88 stk.) slik at alle fikk riktig lengde (68 cm.). Dette har fungert bra og jeg hadde svært god betaling for denne sveisejobben. Stålet kjøpte jeg i ferdige lengder hos en lokal bedrift
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Interessante erfaringer. Hvor liten diameter eller lengde på tindene hadde du da du slet hull i kassa?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jeg kan måle men får ikke gjort det ennå. Ca. 50 cm. vil jeg tro eller litt over det. Jeg fikk også dette verkstedet til å lage noen i reserve med normal lengde og boltehull i. Tror det var Hardox 400, men er ikke helt sikker. Hardox 500 er ikke sveisbart med vanlig utstyr så vidt jeg husker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Vår 4 meters rive mener jeg hadde 63, og ganget med to sveiseoperasjoner på hver tind blir det litt sveising ja. Kan jo være interessant å bare bestille tinder fra brennebordet på jobb i Hardox 500, hvis det er tilsvarende tindekvalitet og styrke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...