Gå til innhold

Tankmåler JD 3040


Gjest

Anbefalte innlegg

Trenger tips på feilsøking på dieseltankmåleren på en JD 3040. Måleren ligger på nesten tomt selv om tanken er full. Nåla detter helt ned ved stopp men spretter altså litt opp ved start. Kan det være no flottørakti inni tanken som har satt seg fast? Hvordan går man fram for å fikse dette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Har ikkje jd. Men trur nok det ikkje er så stor forskjel til valmet. Min oppførte seg på samme måte, var heilt ustabil. Napp av ledninga, prøv å jorde den skikkelig, ser du ingen reaksjon er den sansyleg gåen, slik som minn var. Den består av eit langt rør med nokre sleider og ein flotør, såg ingen rep. Muligheiter då eg tok den ut.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre er å måle motstanden i tankmåleren når den er tom og når den er full og se om den endrer seg (koble fra kabler før måling).

 

Hvis den endrer seg ville jeg sjekket jording og kabling for feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ein 2040 der &quot\;Blåsa&quot\; inni tanken var gnagd hul i slik at den var fylt med diesel.

Måleren er festet i tanken på høyre side. Eg hadde tatt den ut og sjekket tilstanden, er lett å ta ut bare å vri litt på den så går den ut av sporet. ( før du gjør det, sjekk at dieselnivået er lavere enn der måleren er festet da slipper du å fa alt dieselen i fanget :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...