Gå til innhold

Bygge storsekkløfter


Gjest

Anbefalte innlegg

Har bygd meg en storsekkløfter til frontlaster og støtt på en utfordring... Prøvde å lage kroken som hektes i sekken av 20mm aksling som jeg bøyde til. Dette var sikkert naivt å tru sku gå bra. Kroken retta seg ut da jeg plukket opp en 800kg kraftforsekk.

Har noen et godt forslag på hvordan jeg kan lage en solid nok krok, evt noe ferdig som kan modifiseres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beitebruker_1

Vegard sin løsning er nok best, men et alternativ er å sveise på to biter med aksling slik at det blir en slags skeiv y (nesten opp ned). Ble litt klønete forklart, men det fungerer bra hos meg.

 

Hva som skjer om noe faller ned og skader noen ved bruk av dette løfterdskapet er vel en annen historie......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bygget storsekkløft hjemme brukte jeg firkantrør i rammen og til selve kroken fikk jeg utskjært en 50mm plate til krok som passet inni firkantrøret med trapping for å hindre at den går for langt inni. Startet selv også med rundtjern men fant ut at det ble for svakt.

 

Pass i såfall på at man får rundet hjørnene så man ikke risikerer at man skjærer av stroppen man løfter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...