Gå til innhold

Varsellample 4-hjulstrekk Valtra


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, lampa for firehjulstrekket virker ikke lenger, selve firehjulstrekket virker derimot fint. Tok av deksel på venstre side og klarte å få lirket inn hånda for å plukke ut pæra for å sjekke om den var gått. Dessverre har jeg bare en litt nyere håndbok og er ikke sikker på hvilken pære det er. I følge nyere håndbok skal det være den nest lengst til høyre på øverste rad, men har skiftet denne (og den var gått), men det ble ikke noen bedring. Nå er jeg rett og slett usikker på om det er riktig pære, noen som har en Valtra 6x50 fra rundt -99 og kan sjekke. Det er den versjonen som har en stor blinkende stopp-lampe midt blant varsellysene, ikke den nyere med timetelleren midt blant varsellampene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Har ein 8150 frå 2000, der er 4 wd lampa nr tre frå høgre. Nr to er kraftuttaket. Nb. Kjøp ikkje pærer frå øknomideler dei er ikkje heilt tilpassa og vanskeleg å få inn. Du får taut ei som du veit virker og prøve.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apple_farmer_1
Takk. Det viste seg at lampa til PTO var gått også, da ble det litt forvirrende, men nå er det lys i alle. Jeg handlet pærer hos den lokale bildelesjappa. De var litt vanskelige å få både ut og inn, men det gikk til slutt. Det hjalp med en halv dråpe elektrospray på kontaktene som stikker ut. I dag ble det forøvrig ny motorolje og filter, samt bytte av de 3 like filtrene til hydraulikken.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...