Gå til innhold

Minirundball


Liksombonde

Anbefalte innlegg

Hei

Som liksombonde så har jeg jo da selfølgelig hester!

Tungvint og lagre på mye tørt høy, og Minirundball er der ikke noen som har i distriktet rundt her.

Har ikke hørt noe positivt om minirundball, og har skjønt at det ikke er økonomisk i drift. Og har også sett at folk stort sett forbanner utstyret?

Men du verden og greit det hadde vært...

Det må vel være noe utstyr som er greit nok? uten og koste skjorta?

Ser også at der går ann og få firkantpakker? Kan jeg da pakke halvtørt høy med min gamle NH presse og pakke dette i plast?

Som dere sikkert ser så er jeg rimlig grønn på dette så alle svar mottas med takk.

Er det noen som skal selge rimlig utstyr? ta kontakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med Lars Persson på Ørjedal Maskin A/S, han vil hjelpe deg å skaffe en billig og bra minipresse som passer til ditt bruk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Lena Maskin importerer og selger Gallignani minirundballepresser og pakkere.

Send meg en e-post med ditt tlf nr. så kan jeg ta kontakt.

Mvh Odd, Lena Maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. det finnes små firkantpakkere. Problemet med dem er at skal du ha høyball størrelse på dem med rått gras, så er blir de ikke lette å løfte.

Et annet godt alternativ er dersom noen i nærheten av deg har en runballepresse med variabelt kammer. Da kan du presse og pakke mindre baller med vanlig utstyr, og ballene er greie å trille for hånd. Du kan også bruke vanlige klemmer / klyper. Hvis rundballen blir presset med diameter på 80 cm, så har den under halvt volum av en ball på 1,2 m i diameter. Disse pressene presser fra starten av, så kvaliteten blir utmerket. Kan nok takle ned mot 0,6 m i diameter

De er også rimelige i innkjøp. F eks John Deere 545 / 550 får du for ca 20 lapper. Problemene med disse pressene er skjøting av reimer.

www.forsentralen.no har rimelig og greit skjøteverktøy som er enkelt å bruke, og gir driftsikre skjøter.

Dersom ballene er små er det viktig at plastrullen og forstrekkeren kan senkes nedover slik at plasten så vidt går klar av pakkebordet på pakkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...