Gå til innhold

Lekasje tippsylinder ålø


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det problem / vanskelig å skifet pakninger på tipp sylinderen og kvar får ein rimelege og ok pakninger? Forhandlere har nok, men er vel ein bra pris og.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Det er pakningssett for tur/retur, altså to. Aner ikke pris.

Bruk skuff på laster. Kjør ut sylinder. Sett skuff i bakken slik at hele sylinderen synes. Skru av returslangen. Ha ei bøtte klar til oljesøl. Skru av festeskruen. Jokk ut sylinder. Er det rust i holken sylinderen går inn i, må du pusse.

Pakninger for retur sitter øverst (mot hytta) og du må varme skjøten for å skru sylinder i to fordi gjengene er satt inn med lock-tite.

 

Gjenta det samme i motsatt rekkefølge og du har en tight tilt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Kjøp originalpakninger.. Uansett ikke mange kronene å spare på uoriginale pakninger, da det ikke er så stor sum det er snakk om

Hvordan det er å skifte dem kommer an på hvilken type laster du har. En eller to tiktsylindre?

Enkelt på en med en sylinder, men kan være litt knotete å skifte hvis du har to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Tiltsylinderen kan være enda værre, da den har stempelstang på begge sider av stempelet.. vanskelig å få tak til å skru opp. I tillegg så sitter det igjen en pakkboks i øvre enden av sylinderen, som kan være en utfordring å få ut.

(Dette gjelder hvis du har 2 tiltsylindre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Takk for svar. Spes. HCJ , med forklaring. No har eg fått meg pakning sett, frå øknomideler, med kryssjekk frå fk. Får prøve når det slutta å snø.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Amatøren_1
Attn. Bakkjen: ser av tidligere innlegg at du har restaurert en Shibaura 6040. Jeg har fått tak i en SE6040 IHI, 82 modell. Jeg har ingen håndbøker. Har du en ide hvor jeg kan få tak i det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amatøren_1
Attn.: Bakken. Maskinsenteret i Sogndal kunne ikke hjelpe meg, desverre. Kanskje med enkelte deler, men ikke manual. Kan du sende du sende SMS med mailadressa di? min mob. 41907213
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...