Guest Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Er det problem / vanskelig å skifet pakninger på tipp sylinderen og kvar får ein rimelege og ok pakninger? Forhandlere har nok, men er vel ein bra pris og. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Det er pakningssett for tur/retur, altså to. Aner ikke pris. Bruk skuff på laster. Kjør ut sylinder. Sett skuff i bakken slik at hele sylinderen synes. Skru av returslangen. Ha ei bøtte klar til oljesøl. Skru av festeskruen. Jokk ut sylinder. Er det rust i holken sylinderen går inn i, må du pusse. Pakninger for retur sitter øverst (mot hytta) og du må varme skjøten for å skru sylinder i to fordi gjengene er satt inn med lock-tite. Gjenta det samme i motsatt rekkefølge og du har en tight tilt. Lykke til! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 Kjøp originalpakninger.. Uansett ikke mange kronene å spare på uoriginale pakninger, da det ikke er så stor sum det er snakk om Hvordan det er å skifte dem kommer an på hvilken type laster du har. En eller to tiktsylindre? Enkelt på en med en sylinder, men kan være litt knotete å skifte hvis du har to. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 16, 2014 Share Posted March 16, 2014 Tiltsylinderen kan være enda værre, da den har stempelstang på begge sider av stempelet.. vanskelig å få tak til å skru opp. I tillegg så sitter det igjen en pakkboks i øvre enden av sylinderen, som kan være en utfordring å få ut. (Dette gjelder hvis du har 2 tiltsylindre) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 23, 2014 Share Posted March 23, 2014 Takk for svar. Spes. HCJ , med forklaring. No har eg fått meg pakning sett, frå øknomideler, med kryssjekk frå fk. Får prøve når det slutta å snø. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Amatøren_1 Posted August 24, 2014 Share Posted August 24, 2014 Attn. Bakkjen: ser av tidligere innlegg at du har restaurert en Shibaura 6040. Jeg har fått tak i en SE6040 IHI, 82 modell. Jeg har ingen håndbøker. Har du en ide hvor jeg kan få tak i det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Amatøren_1 Posted August 26, 2014 Share Posted August 26, 2014 Attn.: Bakken. Maskinsenteret i Sogndal kunne ikke hjelpe meg, desverre. Kanskje med enkelte deler, men ikke manual. Kan du sende du sende SMS med mailadressa di? min mob. 41907213 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan-egil Posted June 27, 2017 Share Posted June 27, 2017 Hei hva er denne skruen til overfor øverste slangen? Har lekkasje der. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.