Gå til innhold

Elho TR 220 og TR 300 strenglufter/ sideflow


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med denne typen maskiner?

Hvor reint plukker de?

Er kapasiteten lav sammenlignet med vanlige river?

Holder den tekniske utførelsen mål?

Kan den erstatte sprederive og samlerive?

Blir skåren like fin som etter ei god samlerive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Er det noen som har erfaring med denne typen maskiner?

Hvor reint plukker de?

Er kapasiteten lav sammenlignet med vanlige river?

Holder den tekniske utførelsen mål?

Kan den erstatte sprederive og samlerive?

Blir skåren like fin som etter ei god samlerive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Anonym

det har nok sammenheng med at det ikke er så solgt så veldig mange av disse maskinen her til lands. du kan kanskje kontakte en Anders Fortun på Kvam i Oppland for å høre hans erfaringer med maskina.

 

Selv har jeg lenge vært interessert i å prøve en slik. Strengen er nok misnt like fin som etter ei rive, for det er slåmaskinstrengen som snus og blir omtrent slik den var, bare mer \&quot\;fluffy\&quot\;. systemet skal visstnok være renslig, man får ikke mer jord med enn man vnaligvis får i en pressepickup. tørkeeffekten er vel god når strengen ifølge reklamen blir 60% luftigere. Men en vender kan nok uansett ikke erstatte ei rive da den ikke samler strengen, med mindre du har en vender med sideavlegger.

 

Jeg var i kontakt med en kar sopm ville selge en brukt strengvender, og han mente at den kapasitetsmessig ikke var i nærheten av samle- og sprederive av en viss størrelse, som han hadde erstattet venderen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camaro_1
Har kjørt Elho TR 300 strenglufter ( uten sideflow) i 7 år nå. Fungerer utmerket til mitt bruk. Har 150 da gras og har to slåtter. Bruker den mest til lufting/vending av strengen for bedre fortørk. Bruker den ellers til å spre strengen hvis jeg ønsker bedre tørking til høyensilasje eller høy. Kan brukes til strenglufting,spredning av streng, vending/lufting av graset som er bredspredd til høytørk og samling til streng. Bruker den også til lufting/vending av halmstreng hvis denne har blitt fuktig og trenger bedre opptørking. Elho´n er skånsom, drar ikke opp jord eller stein. Den lager fine strenger for pressa. Driftsikker og enkel. Bruker den på ca. 600 da. gras og halm i året og kapasiteten er helt grei for meg. Presser selv høy og halm , men leier graspressing. De som kjører graspresse hos meg roser strengene som blir etter Elho´n.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...