Gå til innhold

Regnskapsprogram, hva bruker folket?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hvilket regnskapsprogram bruker dere?

 

Til nå har jeg brukt ett selvlagd regneark, og dette har fungert nogenlunde greit.

 

Men dette har selvsagt sine begrensninger, så derfor lurer jeg på å kjøpe ett ferdig regnskapsprogram.

 

Har sett på daTax sitt "Totaløkonomi Start", dette virker som ett enkelt program med de funksjoner jeg trenger. Prisen har også betydning, jeg er ikke interessert i å bruke for mye penger på dette.

 

Er det noen som har erfaringer med dette programmet? Evt andre programmer?

 

c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MacJoJo

Hvilket regnskapsprogram bruker dere?

 

Til nå har jeg brukt ett selvlagd regneark, og dette har fungert nogenlunde greit.

 

Men dette har selvsagt sine begrensninger, så derfor lurer jeg på å kjøpe ett ferdig regnskapsprogram.

 

Har sett på daTax sitt \&quot\;Totaløkonomi Start\&quot\;, dette virker som ett enkelt program med de funksjoner jeg trenger. Prisen har også betydning, jeg er ikke interessert i å bruke for mye penger på dette.

 

Er det noen som har erfaringer med dette programmet? Evt andre programmer?

 

c\&quot\;,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MacJoJo

Takker for svar så langt.

 

Sant som Idefox sier, det er regnskapsprogram jeg er ute etter.

 

FakturaLarsen har jeg kjørt, og det er ett utmerket program for fakturering, og gratis!

 

Prismessig kommer daTax Totaløkonomi Start absolutt best ut av de jeg har sett på. Fra halidan.no får en dette for 890,- pluss en tvungen serviceavtale som koster 79,- per mnd. Virker som dette gir mye for pengene (driftsbudsjett, regnskap, næringsoppgave og faktura).

Serviceavtalen er tvungen ut året, og dette er jo noe de fleste har, noen kaller det serviceavtale andre kaller det lisensavgift.

 

Agrodata er for dyrt, der koster bare regnskapsdelen 3000,- pluss 1000,- per år i lisensavgift (som ikke kan sies opp så lenge en bruker produktet).

 

Malene fra Office blir veldig likt det jeg selv har lagd, syns det blir litt tungvindt, særlig ved årsskifte.

 

Noen som vet om det er mulig å legge inn historiske data (regnskap fra tidligere år) på daTax?

 

c\&quot\;,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

På jordbruksskulen brukte vi eit program som heit Agro pub. Det fungerte kjempe bra, lett og oversiktlig, kunne brukes som fakturering elller vanlig bokføring :)

 

Er gjerne det samme som Knut ØH henviser til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

For mange år siden kjøpte jeg et program fra Kvikk Partner, syntes Agro Økonomi var for dyrt. Jeg hadde utrolig mye problemer med dette programmet, da jeg kom litt inn i dybden oppdaget jeg svært mange mangler og noen direkte feiler i programmet! Programmet kunne f.eks ikke regne ut årsresultatet korrekt (gikk i surr når statusverdiene gikk NED.) Ringte til kroppen som hadde snekra sammen dette programmet, det ble helt åpenbart at han kunne ikke sine ting. Da han ikke kunne svare på mine spørsmål ble han sinna og la på. Jeg sendte derfor et skriftlig klagebrev, med alle mine påpekninger. Fikk ikke noe svar eller penger tilbake. Programmet forsvant fra markedet ganske raskt.

Agro Økonomi ble derfor mitt valg, og dette kjører jeg nå på 15. året.

Ikke billig, MEN: Gode gjennomtenkte løsninger. Brukervennlig. Modulbasert, slik at man kan bygge på med Skatt, Budsjett, Faktura, Lønn, Kontor, Skifteplan osv. Gratis brukerstøtte/telefon, meget dyktige folk, Agro kjører dagskurs for brukerne over hele landet hver vinter (årets nye regler mv). Nybegynnerkurs på nett.

Det fins sikkert annet mye bra i markedet, Agro Økonomi kan ihvertfall anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym
Kjører Voss Landbruksdata sitt. Enkelt og rimeleg, og lett å forstå for meg som er amatør med moderat drift. Har alltid fått hjelp etter behov.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei!

 

Hva enn du kjøper ikke kjøp Fakt2000 fra K-Soft.

K-Soft lever av å selge programvare til små og mellomstore bedrifter.

Mange tenker ikke over at vi som næringdrivende ikke har angrerett på lik linje som en privatperson. Og dette utnytter K-Soft til det fulle. Man får ikke returnert noe om en ikke skulle være fornøyd. De sender i tillegg ut faktura på support man ikke har bestillt.

 

Det er en svært useriøs leverandør i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonym
Begynte med Agro for 8 år siden og trur eg har tjent det inn mange ganger. Gir god oversikt, har rapporter for alt mulig, også EK tala (effektivitetskontrollen). Enkelt å sende inn til Altinn, med egen funksjon og rapport i programmet, og direkt overgang til skatteberegning og innsending av den. At det koster litt har eg ingen betenkelighet med når supporten er så god som den er. Det går fort 2-3 timer ekstra om ein sit fast i eit problem..og det koster også snart 1000 kr om ein er så opptatt av det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest gebedreyer_1
Hei. Ser innlegg som etter hvert begynner å bli noen år gamle. Er det noen nye innspill til aktuelt, godt og rimelig regnskaps- og faktureringsprogram, noen vil anbefale?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Anonym

Jeg synes det beste er helt klart å bruke et nettbasert et. Jeg synes det er mer intuitivt, også er det bra at man slipper å kjøpe/installere nye oppdateringer + at man slipper å tenke på backup.

 

Jeg har tittet på tre nettbaserte regnskapssystem. E-conomic som hadde litt tekniske problemer da jeg så på (derfor droppa jeg dem), Tripletex og Fiken.

 

Først, Fiken (https://fiken.no/) som jeg synes var veldig brukervennlig og enkelt å komme i gang med. Det var kjapt, enkelt og smart. Det har ennå litt lite funksjoner (jeg mistenker at de er ganske nye på markedet), så om du trenger lønnsmodul, prosjektregnskap, etc. så ville jeg nok brukt noen andre. Har du et ganske enkelt regnskap hvor du skal sende fakturaer, registrere kjøp, få hjelp til mva, etc. så er de virkelig å anbefale.

 

Tripletex (http://trippeltex.no) synes jeg også virker ganske bra. Ikke så enkel og brukervennlig som Fiken, men har til gjengjeld mer funksjonalitet (som du riktignok må betale en del for). Det er vesentlig flere klikk i Tripletex enn i Fiken (og jeg synes menyene deres var rotete). Trenger du den funksjonaliteten ville jeg gått for dem.

 

Hvis du kun har behov for å lage fakturaer finnes det en del gratis/billige nettsider for det, blant annet Conta faktura (http://conta-faktura.no/) , Fakturo (http://fakturo.no), SendRegnig (http://sendregning.no), Dokus(http://dokus.no), etc.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 1 år senere...
  • 4 måneder senere...
Gjest FrankFarmer

Takk for dette tipset. De fleste fakturaprogram tilbyr mye av det same så det er for det meste smak og behag hva en går for. Etter å ha testet et par av de mest profilerte fakturaprogrammene (Conta, SendRegning og Cretica Faktura) i Norge gikk jeg for Cretica Faktura. Dette programmet synst jeg hadde en del flere nyttige funksjoner enn de andre programmene jeg testet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er nyoppstarta og har ikke mange registreringer. Kunne Fiken vært noe og prøve kanskje. Ikke noen lønn. Enkeltp.foretak med liten tilleggsnæring. Lite regnskapserfaring. Og ikke mva, ennå. Fiken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...