Gå til innhold

Hva skal jeg velge? Hakki Pilke vs Dalen


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest New_Holland_110-90_1

Sitter her og vurderer sterkt og bytte vedmaskin, valget står mellom Hakki Pilke 1x37 (expert 37) som den heter nå eller Dalen 2054.

 

Har vel mest tro på at dalen er kongen blandt de to, men jeg vil høre folkets menninger.

 

Kom med dem :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Holland_110-90_1

Ja det er vel som du sier om enn har råd eller ikke. Det som er problemet nå er jeg ikke får solgt min gamle 2x 2009mod som ligger på finn. Tror det er dårlig marked om dagen.

 

Ville nok tro at hakkipilke vs dalen er som natt og dag, så en 2054 nå pent brukt til 74000eks mva. Det koster en 1x ny.

 

Valget skulle vel egentlig ikke være så vanskelig, hvis en for solgt den gamle.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har også hatt/har begge (første modell Hakki pilke 1x37 og nå Dalen 2054).

Vil vel nesten si at de \&quot\;ikke spiller i samme divisjon\&quot\; en gang.

Pilken var en helt ok maskin sett i forhold til prisen den gangen (2001), men den er ikke i nærheten av Dalen verken når det gjelder kvalitet eller funksjonalitet.

Eneste negative med Dalen er litt liten kløyvekraft for bruk av 10 kniven, eller er jeg stort sett fornøyd med alt.

Det finns jo dessuten en del brukte Dalen til ca samme pris som en ny Hakki Pilke.

Men uansett hadde eg kjøpt Dalen igjen.

Som foregående taler sa, så var det mye småtull med Pilken hele tiden som var veldig irriterende.

Tror ikke jeg har hatt en eneste driftstans på Dalen maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Velg Dalen, helt klart. Jeg har skrevet en del om erfaringer med Hakki Pilke her tidligere. I forhold blir det en hobbymaskin. Er helt enig med de andre her. Om du ikke har råd til å kjøpe en ny Dalen, kjøp heller en pent brukt en enn en ny Hakki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hvis du vil ha noe litt nærmere en expert 37 fra dalen, bør du gå for en 2052 med alt av hydraulikk. Denne kan du sikker få hos eik for ca 95000. 2054 er vel egenlig noen hakk over expert 37.

Du blir mest fornøyd med dalen, funker bestandig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strander_1
Har ikke egen vedmaskin, men har lånt ulike typer. Selv ville jeg gått for Dalen, som de fleste andre her. Har ikke hørt om noe negativt med de (sikkert noe småting der som på alt annet) og kvaliteten og driftssikkerheten virker som er meget bra. Så inntil jeg får råd til å kjøpe meg en Dalen maskin (ny eller brukt) så blir det ingen vedmaskin her på bruket. Lykke til !
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har hatt en hakki 2x i 10 år, har fungert greit den med rett vedlikehold. Nyere hakki har jeg hørt en del ymse om. Dalen er nok en klasse eller to over i kvalitet nå kan det virke som, for den som har penger til det. Spørs jo litt hvor mye man skal bruke den og selvsagt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald_1
Jeg har Dalen 2054 fra 2004 som det har gått ca. 2500 sekker gjennom, har skiftet 1 hydraulikk motor på innmaterbandet, ett lager i El-motor (Elektrisk drift av maskin) og 3 spakhus til hydraulikkventil (opplagring av betjenings handtak). Men selv om det har kostet ca. 3000,- kr. er jeg storfornøyd med maskinen, den er utrolig betjeningsvennlig og kan absolutt anbefales.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Kommer vel litt an på hvor mye du bruker det og da????

Har ei hakki 1x37 fra 2006. Lager riktignok ikke mer enn 150-200 kubikk i året men jeg har ikke gjort annet enn å skifte kjeder og sverd.Før det hadde jeg ei hakki eh60 fra 95. Gikk over 2000kubikk den med et vinkeldrev samt ett gummibelte på transportbåndet som eneste påkost

Nytt er nytt,samme som med alt annet.

kjøper heller ny zetor enn gammel jd.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sitter her og vurderer sterkt og bytte vedmaskin, valget står mellom Hakki Pilke 1x37 (expert 37) som den heter nå eller Dalen 2054.

 

Har vel mest tro på at dalen er kongen blandt de to, men jeg vil høre folkets menninger.

 

Kom med dem :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Noe gammel tråd dette men...

 

Har en hakki 1x37 easy fra 2010. kløvd kun ca 150-200 sekker på denne. Halvparten av tiden går til å stramme kjede, snu sverd (skal nå kjøpe det tredje) + mye annet småplukk. svært misfornøyd med denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en 1X37 HakkiPilke. Maskinen er fra 2003.

Jeg er veldig fornøyd. Vet ikke nøyaktig hvor mange paller vi har laga med vår i tillegg til at noen kjente rundt her har lånt den litt, men kanskje 500-600 paller. Vi har kun byttet kjede to ganger og kjører fortsatt med det samme sverdet. Olje er svært viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...