Guest Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 Noen som har erfaring med denne vedmaskina på godt og vondt? Har tilbud om å få kjøpe denne av en kjenning. Har hatt den siden ny (2003) tror jeg. To sagblad følger med og ekstra lang transportør. Er det inntrekk på stokkbordet på denne maskina? Må legge til at vedproduksjonen er stort sett til eget bruk. Hva er max stokkdimensjon? Takker for alle svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ivar_1 Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 Noen som har erfaring med denne vedmaskina på godt og vondt? Har tilbud om å få kjøpe denne av en kjenning. Har hatt den siden ny (2003) tror jeg. To sagblad følger med og ekstra lang transportør. Er det inntrekk på stokkbordet på denne maskina? Må legge til at vedproduksjonen er stort sett til eget bruk. Hva er max stokkdimensjon? Takker for alle svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 Hydraulisk innmaterbord og hydraulisk regulering av kniven (2/4-deling) var/er tilgjengelig som ekstrautstyr, men har aldri vært standard\; om det er på maskina til kompisen din bør du vel helst spørre han om?? Mener bladet er 70cm, og da tar du vel ca. 30cm, noe mer om du dreier stokken og kapper fra flere sider. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ivar_1 Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 Mener han sa at det var hydraulisk fremdrag på maskina ja, men har leita litt på nett og sett mange UTEN det. Derfor jeg lurte på det. Da er det sikkert montert som ekstrautstyr ja, samma med ekstra lang transportør. Tenkte det hadde med årsmodell å gjøre. Takker for svar! Brukererfaringer noen da? Svakheter som går igjen? Kunne de leveres uten eget hydraulikkagregat også? Mener det var eget på denne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Hei. Har operert denne type maskin i 10 år. Fantasisk lettoperert og driftssikker maskin. Det som kan vere greit å ha liggende er ekstra reimsett til drift av sagbladet og ekstra reimer til drift av hydraulikkpumpa på maskina. Då ha du sikret deg mot produksjon stans då dette er det eineste eg har skifta på maskina i mitt bruk. Det er to greas nippler på hydraulikk motoren fremst på transport båndet,de trenger greas med ujevne mellomrom. Skulle du velg å ikke kjøpe maskina..er eg veldig interesert i å kjøpe då dette er Norsk kvalitet fra Lid Jarnindustrier i Norheimsund. Rolf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vedmann Posted September 25, 2020 Share Posted September 25, 2020 Har akkurat kjøpt denne maskina, har noen betegnelsen for remmene for blad og pumpe? Merkingen er selvsagt helt slitt bort, og de er klare for utbytting. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts