Gå til innhold

Valg av vinsj


Leknesmoen

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en vinsj for å bruke til å dra ut ''''tømmer'''' til ved produksjon, kommer til å bruke traktorer på 80 eller 120 hk, har ikke behov for en veldig kraftig vinsj, da terrenget stort sett er uten de store høydeforskjellene. Hvilken vinsj kan dere anbefale? Trenger man radiostyring dersom man skal dra ut 50-60 vedlass per år? ( eller ca 2-300 storsekker 1000liters med ved ca)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

igland er jo ok visjer, har 4201 sjølv og er godt fornøyd. Eg har ikkje fjernstyring, men kunne tenkt med det, er som regel åleine å høgger og da blir det mykje att og fram. Så jobber du åleine så vil eg anbefale fjernstyring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler på det sterkeste igland. Har en 3601,er vel i grunn en eldre versjon av 4201 og den har vært meget bra. Hadde før en fransgård 4000 men den måtte kløtsjen til stadighet justeres.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en Igland 4001 med fjernstyring i 1 måned og er veldig godt fornøyd, til og med avløseren er positiv ...Bremsen sitter ikke på når jeg stopper inntrekket. Kostet 25.000 + mva på AK. Bruker den på en 140 hk traktor, og til vedinnsamling. Fjernkontrollen er til uvurderlig nytte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten_H_1

Jeg har også en 4001 med fjernstyring, ca 2 mnd gammel. Den har jeg byttet kjede på allerede.

Har den på en 155hk traktor. Betalte foresten 24.000kr + mva hos Eik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 3601 med radiostyring, og synes det funker meget bra.

Disse har palbrems og radioen styrer derfor kun inntrekket,

Men jeg skjønner ikke problemet med dette.

Bruker jo kun bremsen når det skal kjøres fram (med traktoren) og da er en jo ved traktoren uansett, Bruker aldrig brems ved felling. Det er jo bare og sage treet til brytekant evt. til det\&quot\;nyper\&quot\; bakover og \&quot\;trekke inn\&quot\;. Kanskje ikke bra nok for proffesjonelt bruk, men det er jo ikke vinsjer i denne størrelsen beregnet til heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...