Gå til innhold

Kellfri vedmaskiner


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Troms_1
Noen som har erfaringer eller hørt om erfaringer hva gjelder Kellfri VM400? For såvidt også generelt om Kellfris produkter?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest en del om Kellfris produkter generelt på en svensk forum, og tror ikke jeg skal gjenta synspunkter på deres produkter her(i fare for og bli sensurert).

Men det kan vel enkelt sammenfattes som at IKKE kjøp noe derfra, kanskje med unntak av en skuffe eller liknende enkle konstruksjoner.

Men jeg kjenner ikke spesifikt til denne vedmaskinen.

Mesteparten av deres produkter er vel produsert i Kina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maxxum_1

har hørt begge deler. var en entreprenør i oppstarten som kjøpte balle klype derfra. stabla 2500 baller første året å da hadde han sveisa klypa 2 ganger.men en annen bonde her i bygda stabler 700 baller i året å er kjempe fornøyd.. så har en del å si på bruken. finnes jjo de som har ødelagt ei balle klype fra ålø og!!

 

men hørte om en i bygda som har bestit vedmaskin fra kellfri nå i vinter. har ikke hørt om hvordan det har gått. men tror det kommer mest ann på bruken og hvor mye ved det er snakk om..tror ikke de er så mye dårligere enn andre konkurenter påmarkedet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Troms_1
Takk til dere begge! Det er gjerne slik at man får hva man betaler for! Skal ikke drive vedproduksjon i så veldig stor skala, men registrerer at brukte maskiner holder seg svært godt i pris - og tenkte jeg like godt kunne kjøpe en ny i stedet for et \&quot\;gammelt brom\&quot\;. Ikke noe mål i seg selv å kjøpe nytt - poenget er at jeg slipper å \&quot\;mekke\&quot\; unødig! Til deg Maxxum så er jeg enig med deg - ikke noe er så bra at det ikke kan ødelegges! For øvrig hadde jeg vært svært takknemmelig om du ga en tilbakemelding om du får signaler om hva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Troms_1

snedige greier... prøver på ny:

... om du får signaler om hva naboen har av erfaringer med vedmaskinen. En bekjent av meg hevder kellfri er en kopi av hans Hakki Pilke maskin??

Flere synspunkter/erfaringer mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maxxum_1

skal holde deg oppdatert så fort jeg hører noe :D

men er vel ikke kopi av hakki pilke..? heller pilkemaster synes jeg, men de synspunkter er vel delt.. tror ikke kellfri står tilbake for feks: japa, pilkemaster eller en annen maskin til den prisen.. jeg ville prøvd jeg.. er jo såpass ny på markedet enda at det kan jo hende de gir deg litt ekstra oppfølging ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dette er noen kopi, men ei maskin som er produsert av maaselan kone oy(som produserer hakki) for kellfri og lakkert grønn.

den er helt identisk ned til minste detalj med 1x37.

Var innom en forhandler før helga, der sto det ei vm400,selgeren bekreftet ikke ordrett når jeg spurte om dette var ei hakki,men jeg tolket ham til at det var det. Vanvittig god pris på kellfri. Hakki med tilsvarende utstyr er på nærmere 100 tusen veil.pris.

Den har jo samme styringa som hakki kaller easy pluss el motor og traktordrift som standard.

Eneste forskjell er at hakki har svingbar transportør med hyd.drift, mens kellfri har den gamle typen med kilereimsdrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle Maaselankone Oy ødelegge for seg selv med og lage en kopi av sin egen maskin, med en mye mindre fortjeneste pr. maskin?

Ikke tale om at den maskinen er produsert i Finland til den prisen.

Vi vil dok. på hvor den er produsert.

Om det er en Hakki Pilke hadde vel Kellfri reklamert med det for alt det er verd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ødelegger ikke for seg selv ved å selge til kellfri,men de ødelegger importør og forhandler av hakki som sitter med ca 25-30% avanse hver, mens kellfri og forhandler kanskje har 7-8% avanse hver.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Troms_1

Kjempe greier - dette var jo lærerikt!

 

Snakket med Kellfri i Sverige i dag .... var vist drevet av reimer det meste .... kjøper man den i Sverige slipper man unna med 50 norske \&quot\;høvdinger\&quot\; - men ille å bruke 50 til noe \&quot\;rask\&quot\; - da er det tross alt bedre å bruke noen flere og få \&quot\;vedmaskin\&quot\; for pengene. men som Henning Kvitnes synger ... \&quot\;evig eies kun et dårlig rykte\&quot\;. Hadde vært kjekt om noen som hadde erfaring med maskinen kom på tråden - æ spendt æ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...