Gå til innhold

Sandvik vinsj? Hjelp....


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,er ny her på forumet og kunne trenge litt hjelp ang. en vinsj jeg har kjøpt. Selger mente det var en sandvik men den er merket Elkem 3081. Det vil vel si at det er en 3 t, 1 tromlet vinsj etter min forståelse...

Det som jeg lurer på er om noen kan fortelle meg litt om denne ; type,god/dårlig/brukende,dele tilgang og event hvor,bruker manual?

Så lurer jeg på om noen kunne være så behjelpelig å ta noen bilder av bremsen på trommelen på en slik vinsj? Bremse båndet mangler men hendelen sitter på plass,tenkte jeg skulle få laget noe der som kunne fungere...

Håper noen der ute gidder å hjelpe meg med litt info og event. noen bilder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cv1215_1

Hei alle sammen,er ny her på forumet og kunne trenge litt hjelp ang. en vinsj jeg har kjøpt. Selger mente det var en sandvik men den er merket Elkem 3081. Det vil vel si at det er en 3 t, 1 tromlet vinsj etter min forståelse...

Det som jeg lurer på er om noen kan fortelle meg litt om denne \; type,god/dårlig/brukende,dele tilgang og event hvor,bruker manual?

Så lurer jeg på om noen kunne være så behjelpelig å ta noen bilder av bremsen på trommelen på en slik vinsj? Bremse båndet mangler men hendelen sitter på plass,tenkte jeg skulle få laget noe der som kunne fungere...

Håper noen der ute gidder å hjelpe meg med litt info og event. noen bilder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svein.loeken

Hvis du ser på dette forumet, under skog og ved, tilbake til des 2008, er det en lignende diskusjon. Der står det om Sandvik som ble til Formek. Er omtalt en Formek 3081 i den debatten. Må vel være en slik du har?

Har sjøl en gammel Sandvik 3000, og den fungerer helt fint til mitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cv1215_1
Ser for meg at det er en slik jeg har ja.Har lest alle trådene om vinsj men kunne forsatt tenke meg noe mere info, og aller helst bilde av denne trommel bremsen for å unngå back lash som beskrevet i en annen tråd.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvar_1

Hei...

 

Har ei Sandvik Elkem 3081, 83 modell. Trommelbremsen er ganske enkel å lage dersom du er litt oppegåande..

 

Dette er ei enkel og god vinsj.. Måtte sjølv demontere vinsja i år for å løyse lamellane pga lite bruk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cv1215_1

Ok, så det er Sandvik vinsj altså.Tror du at du kunne tatt noen bilder av bremse båndet for meg å lagt ut her eller sendt på pm? Hadde vært helt supert...

Skal nok få laget delene,er mekaniker utdannet og jobber offshore (masse gode maskiner,utstyr og emne tilgang der ute...)

Trenger bare noen bilder så jeg vet hva jeg skal gå ut i fra.

Tusen takk for svaret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...