Gå til innhold

Tekking av ved ute.


Gjest

Anbefalte innlegg

Hallo noen som har tips og råd til tekking av ved ute har 60 litere liggenes på europall og lurer på noen måtes som gjør at de tørker og holder seg tørre. har desverre ikke plass inne,
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johansen_1
Hallo noen som har tips og råd til tekking av ved ute har 60 litere liggenes på europall og lurer på noen måtes som gjør at de tørker og holder seg tørre. har desverre ikke plass inne,
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J.A.N_1
Ved ute på denne tida er vel en dårlig løsning uansett. Men har man ikke plass så får en prøve å gjøre det beste ut av det.Det jeg har funnet ut er det beste er bølgeblekkplater, da får en til litt lufting, det verste som er er å pakke veden inn i plast eller presseninger. Det har jeg prøvd, når jeg skulle ta veden igjen utpå vinteren var vedstabelen en stor isblokk. Bare pass på at platene stikker litt på utsiden av sekkene så ikke endeveden blir liggende å trekke vann.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har bølgeblikkplater, kan jag anbefale grunnmurspapp som tekking. Det koster selvssagt litt, men er meget anvendelig og holdbart. Kjøp 20m rull med 1,5m bredde(kostet ca 800 kr inkl.mva), bare og rulle ut og legge på bildekk, eller til enkeltpaller kuttes de på ca 110cm lengder. Dette er meget holdbart og varer i mange år, og ikke kutter du deg i hodet når du reiser deg opp heller, slik som du kan med bølgeblikk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johansen_1
Hvor får en kjøpt slik henne? Vurdere og kjøpe bølgeblikk fant dette til 300kr for meters bred og 3,5 meter lang. så går for denne om ingen vet om noe brukt?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter visst grunnmursplast, og selges vel hos de fleste byggvarekjeder (Kjøpte for et år siden, tror det var hos \&quot\;monter\&quot\;)

Her er en annonse på 1m rull fra finn.no, så du ser hva jeg mener.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19994196

Men jeg kjøpte 1,5m bred rull og 20m lang til eurosekker.

Men kan du få billigere bølgeblikk, så er jo det også selvsagt bra.

Og som andre her har sagt så er jo det beste og ha tørr ved under tak om Høst/vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...