Gå til innhold

palax 600


Gjest

Anbefalte innlegg

noen som har erfaring med palax 600 til småproduksjon av ved? er dette ein maskin å satse på? ser det ligg eit par stk på nettet, men syns prisen var litt i høg, ka meiner dere ein slik maskin kan være verdt?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hond43_1
noen som har erfaring med palax 600 til småproduksjon av ved? er dette ein maskin å satse på? ser det ligg eit par stk på nettet, men syns prisen var litt i høg, ka meiner dere ein slik maskin kan være verdt?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hond43_1
ok, den klarer å kløyve det meste og? har jo seff mest lysst på ny maskin, men greit å sjekke bruktmarkedet også..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jon_inge_eidem_1
Jeg har en slik maskin selv og er godt fornøyd. Denne er ifra 2003/04 å har en lettbetjent el-bryter nedi kløyverenna som vedkubben faller på, dette fungerer mye bedre en de eldre som har mekanisk overføring fra bryter til ventil. Rask og grei maskin å bruke såfremt du ikke skal kappe mye store dimensjoner, da blir det en del motorsagarbeid siden den kun kapper ca 25 cm i teorien(men du kapper litt større ved å snu på stokken) Kløveren takler større dimensjoner greit, men kan bli svakeste laget ved kløyving av stor, seig bjørk. Tror den er oppgitt til å klare5,6 tonn på kraftgang, og ca 3 tonn på hurtiggang. Er egentlig imponert over kvaliteten, Det eneste jeg har gjort er skifte av reimer, og hatt opp gearboksen/vinkeldrevet en gang og byttet lager. Jeg har også registrert at disse maskinene holder seg bra i pris, de er nok populære for folk som driver med ved i litt mindre skala, og i vanlig gårds bruk. Jeg driver en del salg og har derfor en maskin som takler større dimensjoner i tillegg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hond43_1
ja det høres ut som eit godt alternativ, veit du kor ein får tak i denne maskinen til denne prisen? fekk tilbud på ein slik til 44000 eks mva.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...