Gå til innhold

Ballepris


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilken pris jeg skal ta for å presse en stk ball med 6 lag plast? Dieselprisen har jo steget endel siden i fjor. Plasten fikk jeg til samme pris som i fjor, men den skulle vist stige endel etter 1.april/mai.

Alt stiger jo, så hvorfor skulle ikke balleprisen stige? Har inntrykk av at den er på omtrent samme nivå nå som for 5-10 år siden.

Er det noen som har meninger om dette så ønsker jeg gjerne å høre fra dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg lurer på hvilken pris jeg skal ta for å presse en stk ball med 6 lag plast? Dieselprisen har jo steget endel siden i fjor. Plasten fikk jeg til samme pris som i fjor, men den skulle vist stige endel etter 1.april/mai.

Alt stiger jo, så hvorfor skulle ikke balleprisen stige? Har inntrykk av at den er på omtrent samme nivå nå som for 5-10 år siden.

Er det noen som har meninger om dette så ønsker jeg gjerne å høre fra dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skal ta 120 kr pr. ball med 6 lag plast.Skal se det litt an hva prisen på nett og diesel blir til sommeren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Det er det som er det rare at prisen på pressing/pakking ikke har steget på mange år. Alt har jo steget i pris innen div.utsyr som går under landbruket. Noe av at det ikke er steget mer er at det fleire som driver med pressing i samme område og det er vel noen som går ned litt ekstra i pris for å få mest mulig kunder/pressing. Jeg kommer til å ta 70,- for pressing og 60,- pakking.(6lag)Hvis ein bruker 2 kast med nett på rundballen er dette ca kr: 4,50 og 6 lag med plast ca kr 25,- (alle priser, + mva)Ein bør sitte at med litt når ein driver med leigekjøring, for det er dyrt utstyr ein reiser rundt med.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Mye av grunnen til at prisen er så lav er at det er for mange smågutter som leaser seg en traktor og ei presse og går ned på pris for å komme inn i markedet.

De bor på gutterommet og i mange tilfeller fyller de disel av gardstanken som pappa betaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Dette er jo en meget tvilsom, kanskje ulovlig, diskusjon. Prissamarbeid er jo strengt forbudt!

Det er jo opp til hver enkelt å beregne hvor mye en synes en må ha for jobben, så vil jo \&quot\;markedet\&quot\; bestemme om dere får oppdrag eller ikke. Eventuelt om dere får komme igjen eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
TG: Ja mulig du synes det er en merkelig beskyldning jeg setter fram, men det er ihvertfall et faktum i en del bygder runt på østlandet. Samme gjelder snøbrøyting.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Dessuten synes jeg det er et litt enkelt regnestykke du setter frem TG. Skal ikke de som er relatert til jordbruk kunne følge pristigningen ellers i samfunnet i tilleg til de økte kostnadene på driftsmidlene?? Og det at du har mere effektive og større maskiner(og dyrere)nå enn for ti år siden skal vel du som entrepenør ha igjen meste av gjevinsten for?? Ikke kunden?

Jeg hadde ihvertfall ikke giddet å investere i dyrere maskiner bare for at kunden skal få et billigere produkt, Hva slags forettningsfilosofi er det?? Det du sier er jo i praksis at du for hvert år må kjøre over større og større arealer for å sitte igjen med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
er vanskelig tema dette egentlig. jeg mener også at prisene må opp,men er usikker på hvor mye. også på det jeg driver med foruten pressing.er redd for å prise meg ut.er hard konkuranse å det er nok som po sier endel unggutter som kjører billig uten å ha anna enn traktoren å betale på,men ser også at endel seriøse bønder kjører billig uten åtenke helt på hvilke utgifter så egentlig hører med.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
balleprisen kommer mest mulig til å øke med 5kr for økte kostnader hos oss. dvs 125kr med 6 lag plast. Skal finregne litt mer men mest sannsynlig blir det slik.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anonym

ej tek 700 for slåing

600 for pressa orkel 1202

65 for pakking

å da variera prisen på ball fra 95 til 150 avhengi av marka ej slår.å kor mykje gras det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...