Guest Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 Hei Jeg vurderer å kjøpe en brukt Claas disco 3050TC slåmaskin. Desverre virker det som de fleste er levert for 1000o/min PTO. Jeg har hørt at en kan snu girkassen på disse for å tilpasse de til 540o/min. Er det noen som har erfaring med dette? Jeg har desverre ikke 1000o/min hastighet på traktoren og ikke råd til å bytte den også. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 Hei Jeg vurderer å kjøpe en brukt Claas disco 3050TC slåmaskin. Desverre virker det som de fleste er levert for 1000o/min PTO. Jeg har hørt at en kan snu girkassen på disse for å tilpasse de til 540o/min. Er det noen som har erfaring med dette? Jeg har desverre ikke 1000o/min hastighet på traktoren og ikke råd til å bytte den også. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tracker_1 Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 Ja bare snu den rund så kan du bruke den på 540 o/min. Tar bare noen få minutter å gjøre det:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 30, 2012 Share Posted May 30, 2012 hei, sjekk bruksanvisningen, der er en lufteplugg som også må flyttes ellers renner olja ut. Momentet blir større ved 540 enn 1000 derfor skal det da brukes litt større aksling, men har du liten traktor går det nok greit. mvh AS Landmaskin Claas siden 1985 www.landmaskin.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest OddV Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Enkelt hvis så er tilfelle på Claas, men de fleste frontmaskiner med 1000 rpm har 1 til 1 i utveksling på vinkelkassen. Det eneste som skjer er at du endrer rotasjonsretning ved å snu på giret. Egil eng &\; co har både vinkelgir med oppgiring 1 til 2 og alternativt vendegirkasse med oppgiring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 http://www.maskinkatalogen.no/redskap-katalog/grasutstyr/item/claas-disco-copy.html For det første, så handler ikke dette om en frontslåmaskin, men en slepemaskin (og der er det, som allerede poengtert, vanlig å bytte mellom 540/1000 ved å snu vendehodet opp/ned, ikke bare på Claas, men de fleste merker), og for det andre ble spørsmålet stilt og (korrekt) besvart for et halvt år siden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.