Gå til innhold

Forandre PTO hastighet på Claas disco 3050TC


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vurderer å kjøpe en brukt Claas disco 3050TC slåmaskin. Desverre virker det som de fleste er levert for 1000o/min PTO. Jeg har hørt at en kan snu girkassen på disse for å tilpasse de til 540o/min. Er det noen som har erfaring med dette?

Jeg har desverre ikke 1000o/min hastighet på traktoren og ikke råd til å bytte den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei

Jeg vurderer å kjøpe en brukt Claas disco 3050TC slåmaskin. Desverre virker det som de fleste er levert for 1000o/min PTO. Jeg har hørt at en kan snu girkassen på disse for å tilpasse de til 540o/min. Er det noen som har erfaring med dette?

Jeg har desverre ikke 1000o/min hastighet på traktoren og ikke råd til å bytte den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Ja bare snu den rund så kan du bruke den på 540 o/min. Tar bare noen få minutter å gjøre det:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

hei,

 

sjekk bruksanvisningen, der er en lufteplugg som også må flyttes ellers renner olja ut.

 

Momentet blir større ved 540 enn 1000 derfor skal det da brukes litt større aksling, men har du liten traktor går det nok greit.

mvh

AS Landmaskin

Claas siden 1985

www.landmaskin.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Enkelt hvis så er tilfelle på Claas, men de fleste frontmaskiner med 1000 rpm har 1 til 1 i utveksling på vinkelkassen. Det eneste som skjer er at du endrer rotasjonsretning ved å snu på giret.

Egil eng &amp\; co har både vinkelgir med oppgiring 1 til 2 og alternativt vendegirkasse med oppgiring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.maskinkatalogen.no/redskap-katalog/grasutstyr/item/claas-disco-copy.html

 

For det første, så handler ikke dette om en frontslåmaskin, men en slepemaskin (og der er det, som allerede poengtert, vanlig å bytte mellom 540/1000 ved å snu vendehodet opp/ned, ikke bare på Claas, men de fleste merker), og for det andre ble spørsmålet stilt og (korrekt) besvart for et halvt år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...